Мінсоцполітики: З 29 січня запрацює субсидія на оренду житла для ВПО

post-img

3 хв читати

Для багатьох українців, які змушені були через війну залишити власні домівки і переїхати жити в інші регіони країни, найболючішим залишається питання житла. З метою допомогти ВПО, які не мають достатньо коштів, аби самостійно винаймати індивідуальне житло, Мінсоцполітики розробило новий інструмент державної підтримки – субсидію на оренду житла.

З 29 січня внутрішньо переміщені особи зможуть подавати документи на її призначення. Призначатиметься субсидія за аналогією з житловою субсидією тим сім’ям, які найбільше потребують фінансової допомоги.

«Субсидія на оренду – важливий інструмент для підтримки ВПО, адже вона буде враховувати як фінансову спроможність кожної родини оплачувати орендну плату за житло, так і різницю у вартості оренди в різних регіонах країни. Це також дозволить не лише допомогти родині фінансово, але й захистити юридично, адже договір оренди убезпечить від необгрунтованого підвищення ціни або виселення без підстав. І що важливо: так само інструмент забезпечує захист орендодавця від несплати орендної плати чи комунальних послуг», – підкреслила Міністр соціальної політики Оксана Жолнович.

Хто зможе скористатися субсидією?

Внутрішньо переміщені особи, які виїхали з окупованих російською федерацією регіонів або із зон бойових дій і не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України, а їхнє житло знищене або непридатне для проживання хочуть орендувати індивідуальне житло, але не мають достатньо коштів для цього орендують житло і витрачають на нього суттєву частину своїх доходів

Важливо: субсидія на оренду житла надаватиметься за умови, що:

  • орендар і орендодавець не повʼязані родинними відносинами;
  • орендар не отримує від держави допомогу на проживання ВПО;
  • орендодавець приміщення вже не отримує на нього компенсацію за програмою «Прихисток».

При цьому, родина ВПО може одночасно отримувати і субсидію на оренду і субсидію на житлово-комунальні послуги.

Як можна буде оформити субсидію на оренду?

  • офлайн – у найближчому сервісному центрі ПФУ або центрі надання адміністративних послуг;
  • онлайн – через портал електронних послуг ПФУ  або мобільний додаток (з використанням електронного підпису, він має бути і у власника житла, і у ВПО).

Які документи будуть необхідні?

  • договір найму (за встановленою формою );
  • заява (за встановленою формою );
  • за потреби, копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів або інші документи, що підтверджують якісь особливі обставини.

Документи подаються особисто власником житла і внутрішньо переміщеною особою. Але, якщо власник житла проживає в іншому регіоні або за кордоном, можна скористатися електронною формою подачі докуметів через веб-портал електронних послуг  або мобільний додаток ПФУ (використавши електронний підпис).

Крім того, підписати заяву та договору найму від імені власника житла може його законний представник на підставі довіреності.

Без автора