Як подати заяву на субсидію на найм житла через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України?
/ 11 Лютого 12:45
16 хв читати
29 січня 2025 року розпочався експериментальний проєкт щодо надання субсидії на оренду житла для внутрішньо переміщених осіб (постанова Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2024 року № 1225 “Про реалізацію експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору“), у рамках якого для внутрішньо переміщених осіб (далі – ВПО) держава надає субсидію на оплату вартості найму (оренди) житла, а наймодавцю – компенсує податок на доходи фізичних осіб або єдиний податок та військовий збір.
Детальніше з новацією можна ознайомитись за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2169978-startuvav-eksperymentalnyj-proyekt-shhodo-nadannya-subsydiyi-na-orendu-zhytla-dlya-vpo/
Для учасників проєкту (наймача з числа ВПО та наймодавця) реалізовано можливість укласти договір найму та подати заяву на субсидію на найм житла, не виходячи з дому, – онлайн.
Важливо!
Заява та договір найму мають бути підписані наймачем та наймодавцем (їх законними представниками або особою, яка діє на підставі довіреності) в електронній формі – з накладанням наймачем та наймодавцем кваліфікованих електронних підписів.
Алгоритм дій такий
- Ініціює та розпочинає процес подання документів наймач житла. Він має авторизуватися в особистому кабінеті електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) і натиснути кнопку «Увійти».
2. У лівому боковому меню «Комунікації з ПФУ» обрати вкладку «Заява про надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму».
3. У наступному полі обрати вікно «Первинне заповнення Заяви про надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму наймачем».
4. Заповнити онлайн-форму заяви: наймач вказує загальні дані про себе, зазначає документ, що посвідчує особу (місце фактичного проживання та місце реєстрації), надає відомості про житло, вказує дані довідки про взяття на облік ВПО та дані виплатних реквізитів.
Важливо!
Поля, позначені зірочкою “*”, є обов’язковими для заповнення.
5. В частині онлайн-форми заяви «Учасники звернення» наймач зазначає всіх членів домогосподарства, які проживатимуть у орендованому житлі, та додає дані наймодавця, після чого натискає кнопку «Зберегти».
6. Наймач вказує дані для формування договору найму (оренди) житлового приміщення та зазначає житлові послуги, які будуть використовуватись, поставивши відповідні позначки.
7. Наймач ставить позначку про підтвердження наймодавця, що приміщення не було відчужено та не передано в користування третім особам, не є спірним чи арештованим. Цією позначкою заявник також підтверджує, що житлове приміщення передається в найм у стані, придатному для проживання, і відповідає вимогам санітарної та протипожежної безпеки.
8. У разі потреби наймач додає скановані копії інших документів: акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, рішення суду, відомості про розірвання шлюбу, встановлення режиму окремого проживання для подружжя, стягнення аліментів, визначення місця проживання дитини з одним із батьків тощо.
9. Після заповнення онлайн-форми заяви наймач надає згоду на передачу та обробку персональних даних, поставивши відповідну позначку та натискає кнопку «Зберегти» (кнопку «Зберегти чернетку», якщо заповнення онлайн-форми не завершено).
10. На екрані у сусідніх (паралельних) вкладках з’явиться згенерована екранна форма Заяви про надання субсидії на найм житла та Примірного договору найму (оренди) житлового приміщення (будинку, квартири). Наймач переглядає документи та натискає кнопку «Зберегти».
11. Після цього документи набувають статусу «Очікує підпису».
12. Водночас Заява та сформований на основі даних онлайн-форми Примірний договір надходять до особистого кабінету наймодавця. Для ознайомлення з документами наймодавцю потрібно зайти в розділ «Підписати Заяву про надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму».
13. Наймодавець має перевірити свої дані, за потреби, відредагувати їх, додати необхідні документи, зберегти та накласти КЕП. Таким чином, наймодавець підписує Заяву та Договір.
14. Після підписання наймодавцем документів у кабінеті наймача в розділі «Підписати Заяву про надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму» статус сформованих документів змінюється на «Підписано». Наймачу також потрібно підписати відповідні документи, використавши свій КЕП.
15. Електронні документи з накладеними КЕП передаються в Пенсійний фонд України. Статус надісланих документів можна перевірити в розділі «Мої звернення», де відображається згенероване рішення про призначення субсидії в PDF-форматі, а також в розділі «Мої повідомлення», де інформування наймача та наймодавця здійснюється у вигляді текстових повідомлень.
Без автора