Тетяна Дрозд Заступник директора юридичного департаменту «Еко Маркет»

post-img

3 хв читати

  1. Пані Тетяно, які ключові виклики сьогодні стоять перед юридичним департаментом у ритейлі? Чим вони відрізняються від «класичної» юридичної практики?

У ритейлі головний виклик – це масштаб і швидкість. У нас сотні договорів, десятки перевірок і тисячі щоденних операцій, де може виникнути юридичний ризик. I часу на «класичне» довге погодження документів просто немає. Якщо в юридичній фірмі юрист може кілька днів готувати меморандум чи проводити юридичний аналіз наданих документів, то в ритейлі від тебе чекають відповідь буквально «тут і зараз», яке дозволить бізнесу не зупинятися. Тому тут важлива саме здатність швидко знайти практичне рішення.

 

  1. Чи можете поділитися прикладами нестандартних ситуацій або цікавих кейсів, з якими Вам та команді довелося працювати?

Під час повномасштабного вторгнення у лютому-березні 2022 року багато наших магазинів опинилися в зоні ведення активних бойових дій і перед юридичним департаментом стало завдання як юридично грамотно оформити втрати на тих маркетах, яким була завдана майнова шкода (будівлі, товару, обладнанню), з подальшою можливістю компенсування таких втрат. І юристи були вимушені працювати в цьому напрямку в посиленому режимі в жорстких умовах збройної агресії рф проти України. Але наші зусилля не пройшли даремно і на даний момент вже є судове рішення про стягнення певної суми збитків, завданих збройною агресією російською федерацією проти України.

 

  1. Які інструменти чи підходи Ви використовуєте, щоб ефективно супроводжувати таку масштабну мережу магазинів?

Ми максимально стандартизували документи: у більшості договорів вже є напрацьовані шаблони. Це економить час. Також у кожному магазині є прості інструкції, як поводитись у разі перевірок чи претензій. Для контролю використовуємо централізовані системи документообігу. Плюс, дуже допомагають регулярні тімбілдінги, направлені на згуртування колективу юридичного департаменту та покращення взаємодії співробітників, що в кінцевому підсумку сприяє ефективнішій спільній роботі.

 

  1. Наскільки активно в роботі юридичного департаменту застосовуються сучасні технології та автоматизація?

Дуже активно. У нас працює електронний документообіг, сервіси перевірки контрагентів, процесуальні документи у судових справах подаються та отримуються виключно через онлайн-сервіс «Електронний суд». Тобто, технології вже знімають рутину, і це дає нам можливість зосередитися на більш стратегічних завданнях.

  1. Як, на Вашу думку, буде змінюватися роль юристів у сфері ритейлу найближчими роками?

Наша роль зміщується в бік партнерства: ми вже не просто кажемо «так не можна», а намагаємось шукати, як реалізувати ідею без ризиків. Рутинні процеси дедалі більше автоматизуються, тож на перший план виходять переговорні навички, кризовий менеджмент і розуміння бізнес-моделі. Думаю, що через декілька років юридичний департамент стане ще більш інтегрованим у бізнес-процеси, фактично як внутрішній консалтинг. І ще важливий тренд – комплаєнс та етика. Клієнти та партнери очікують прозорості, захисту даних та відповідального підходу. Юристи будуть дедалі більше відповідати і за це теж.