Як правильно подати скаргу у сфері держреєстрації: роз’яснення Мін’юсту

post-img

4 хв читати

Розгляд скарг у сфері державної реєстрації — чітко регламентована процедура, яка забезпечує захист прав громадян та суб’єктів господарювання. Міністерство юстиції України розглядає такі скарги лише за умови дотримання вимог до їхнього оформлення. Щоб забезпечити своєчасний розгляд звернень і уникнути пропуску строків подання скарг, нагадуємо основні вимоги, визначені законодавством.

На кого і куди можна подати скаргу

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а також Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» поскаржитись можна на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації — до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Що саме розглядає Мін’юст

  1. Скарги на проведені державним реєстратором реєстраційні дії.
  2. Скарги на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
  3. Повідомлення державних реєстраторів про факт несанкціонованого використання їхніх ідентифікаторів доступу до державних реєстрів.

Вимоги до оформлення скарги

Скарга подається у письмовій або електронній формі (з накладенням кваліфікованого електронного підпису). У ній необхідно зазначити:

– прізвище, ім’я, по батькові (або найменування) скаржника;

– місце проживання (місцезнаходження), номер телефону та/або електронну адресу;

– суть (реквізити) рішення, дій або бездіяльності, що оскаржуються;

– обставини, якими обґрунтовується порушення прав скаржника;

– прохання (вимоги) скаржника;

– дату складення та підпис.

До скарги можуть бути додані документи (або їхні копії), що підтверджують порушення прав скаржника. Якщо скарга подається представником, обов’язково додається довіреність або інший документ, що підтверджує його повноваження.

Важливо:

Скарга, подана без дотримання вимог законодавства, повертається скаржнику не пізніше ніж через 15 днів з дня її надходження. Повернення скарги не позбавляє права на повторне її подання.

Перебіг строку оскарження зупиняється з дня подання скарги до дня її повернення.

Подання скарги не зупиняє дію оскаржуваної реєстраційної дії.

Як подати скаргу

Поштою: вул. Архітектора Городецького, буд. 13, м. Київ, 01001.

Особисто:

– вул. Євгена Сверстюка, 15 (1-й поверх, скринька для прийому скарг Офісу протидії рейдерству);

– вул. Архітектора Городецького, 13;

– пров. Рильський, 10, м. Київ.

Електронною поштою: callcentre@ca.minjust.gov.uathemis@ca.minjust.gov.ua.

Детальні вимоги до оформлення скарг визначені законодавством України. Їх дотримання дозволяє забезпечити оперативний та ефективний розгляд звернень Міністерством юстиції України.

Без автора