Застосування адміністративної процедури в будівельній сфері: роз’яснення судді ВС
/ 2 Жовтня 16:29
2 хв читати
Суддя Верховного Суду Володимир Бевзенко взяв участь в обговоренні доктринальних підходів до розуміння стандартів належного адміністрування, шляхів і стану впровадження Закону України «Про адміністративну процедуру» в національне правове поле. Суддя розповів про особливості та перспективи адміністративної процедури в публічно-будівельній галузі.
Про це повідомляє Судова влада.
Спікер зауважив, що для чіткого розуміння того, де починається і закінчується адміністративна процедура в публічно-будівельній галузі, насамперед необхідно розуміти зміст системи цієї галузі. Він зазначив, що адміністративній процедурі в публічно-будівельній галузі властиві загальні ознаки адміністративної процедури, йдеться про заявну та втручальну адміністративні процедури.
Водночас суддя акцентував, що сприйняття адміністративної процедури в публічно-будівельній галузі ускладнює численна кількість видів цієї процедури. Як приклад Володимир Бевзенко навів ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», у якій ідеться про атестацію фахівців вільних професій, зокрема архітекторів. За словами спікера, відповідна атестація, доступ до професії, проходження і припинення професії мають підпадати під дію Закону України «Про адміністративну процедуру».
Крім того, на думку спікера, сприйняття адміністративних процедур у публічно-будівельній галузі ускладнюється й наявністю інших процедур, що не дає змоги чітко відмежувати адміністративну процедуру від інших процедур. На підставі аналізу приписів Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» можна дійти висновку, що, крім адміністративної процедури, у публічно-будівельній галузі спостерігаються внутрішньоорганізаційні процедури, процедури проєктування та експертизи.
Володимир Бевзенко розповів про види адміністративної процедури в публічно-будівельній галузі, а також навів перелік адміністративних процедур у публічно-будівельній галузі, які стосуються права просторового впорядкування та життєвого циклу будівництва. Він зауважив, що адміністративні процедури, адміністративні акти в публічно-будівельній галузі міцно пов’язані з іншими процедурами, наприклад процедурою планування, та актами планування адміністративних органів.
Насамкінець доповідач окреслив питання, які потребують врегулювання. Зокрема, йдеться про впровадження Закону України «Про адміністративну процедуру» і приписів загального адміністративного права в особливі галузі, необхідність обґрунтування особливої адміністративної процедури, наприклад у будівельному праві. Крім того, потрібно розробити відповідне галузеве адміністративно-процедурне законодавство та правозастосування.
Без автора