Сайт працює в тестовому режимі
неділя, 15 липня 2018
  • Київ 22:01
  • Нью-Йорк 15:01
  • Лондон 20:01
  • Токіо 4:01
  • Москва 22:01

Депутати пропонують встановити відповідальність авіаперевізника у випадку затримки рейсу

10 Липня 2018

Реакцією на недавні резонансні події щодо затримки рейсів в українських аеропортах став законопроект № 8548 «Про внесення змін до статті 106 Повітряного кодексу України (щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу)»

У статті 106 Повітряного кодексу України пропонується передбачити обов’язки та відповідальність авіаперевізника у випадку затримки авіарейсу.

Згідно законопроекту, в разі затримки рейсу на 3 години і більше пасажирам має бути виплачена компенсація відповідно до частини п’ятої статті 104 Повітряного кодексу.

Разом з тим, перевізник не зобов’язаний виплачувати цю компенсацію, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія непереборної сили або надзвичайна ситуація, якій не можна було запобігти, навіть якби було вжито усіх заходів. Якщо виконання затриманого рейсу відкладається на день, наступний за днем його виконання, передбаченим розкладом і зазначеним у квитку, перевізник повинен, додатково до компенсації передбаченої частиною другою цієї статті, надати пасажирам номери у готелі, харчування та забезпечити трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт. Якщо ж затримка рейсу перевищує 5 годин, пасажирам має бути запропоновано обслуговування відповідно до частини другої статті 104 Повітряного кодексу, додатково до компенсації, передбаченої частиною другою цієї статті.

Автори законопроекту, нардепи Сергій Алєксєєв і Дмитро Білоцерковець, звертають увагу: Європейський суд Справедливості наголошував на необхідності забезпечення високого рівня захисту авіапасажирів незалежно від того, чи їх рейс був скасований, чи затриманий, оскільки ці обидва випадки призводять до аналогічних серйозних проблем та незручностей при користуванні авіатранспортом. На думку суду, не може вважатися, що пасажири, чиї рейси затримуються, не мають права на грошову компенсацію. Тому випадки з пасажирами, чиї рейси затримані, мають прирівнюватися до випадків з пасажирами, чиї рейсі скасовані.