Діджиталізація виконавчого провадження: роз’яснення адвоката

post-img

5 хв читати

Оформлення і видача виконавчих документів здійснюються судом, який ухвалив відповідне рішення, в паперовій або електронній формі за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами.

Виконавчі листи/накази суду викладаються в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи, шляхом заповнення відповідних форм процесуальних документів, передбачених Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему. На виконавчий лист/наказ суду, викладений в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис судді (у разі колегіального розгляду – кваліфіковані електронні підписи всіх суддів, що входять до складу колегії).

Одночасна видача судом виконавчого документа одній і тій самій особі в паперовій та електронній формах не допускається.

Про діджиталізацію виконавчого провадження розповіла адвокат, учасниця АО “ВСЕУКРАЇНСЬКА АДВОКАТСЬКА ДОПОМОГА», заступниця голови Комітету НААУ з питань електронного судочинства та кібербезпеки Тетяна Рабко під час заходу з підвищення кваліфікації адвокатів, що відбувся у Вищій школі адвокатури НААУ.

Лектор докладно проаналізувала разом з учасниками діджиталізацію виконавчого провадження, а саме:

  • 1. Повноваження на представництво сторін у виконавчому провадженні через призму електронного судочинства
  • 2. Функціонал розділу «Виконавчі документи» для Стягувача
  • 3. Функціонал розділу «Виконавчі документи» для Боржника
  • 4. Електронні документи виконавчого провадження

У рамках характеристики діджиталізації виконавчого провадження акцентовано на наступному:

1. Повноваження на представництво сторін у виконавчому провадженні через призму електронного судочинства

Повноваження адвоката як представника у виконавчому провадженні підтверджуються одним з таких документів:

  • довіреністю
  • ордером, виданим відповідно до Закону України “Про адвокатуру та адвокатську діяльність”
  • дорученням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правничої допомоги, виданим відповідно до Закону України “Про безоплатну правничу допомогу”

Нюанси видачі електронної довіреності від імені юридичної особи: для видачі електронної довіреності від юридичної особи необхідно натиснути виписка з ЄДР. Важливо! У разі обрання створити довіреність, повноваження будуть передані від імені фізичної особи, а не юридичної особи.

Довіреність в електронній формі дійсна до моменту її скасування довірителем або протягом строку, на який вона видана. При втраті чинності довіреності в електронній формі автоматично скасовуються також усі її похідні довіреності, що видані в порядку передоручення.

2. Функціонал розділу «Виконавчі документи» для Стягувача:

  • Доступна можливість онлайн подання на виконання документів типу Ухвала, Постанова тощо з встановленою відміткою ДНЗС (дата набрання законної сили) або виконавчих листів до автоматизованої системи виконавчих проваджень. Для цього необхідно відкрити відповідний документ в розділі «Виконавчі документи» та натиснути кнопку ПОДАТИ НА ВИКОНАННЯ.
  • Всі поля заяви до виконавчої служби в покроковому шаблоні будуть заповнені автоматично відповідно до зазначеної інформації працівником апарату суду та з кабінету користувача ЕС.
  • На кроці Стягувач інформація доступна для корегування в частині адреси, телефону та ел. Пошти.
  • На кроці Боржник інформація доступна для корегування.

➢ У разі пред’явлення електронного ВД на виконання його реєстрація в АСВП здійснюється автоматично

➢ Не допускається одночасне пред’явлення одного виконавчого документа, виданого у формі електронного документа, до різних органів державної виконавчої служби та/або приватних виконавців, а також одночасне пред’явлення одного виконавчого документа в електронній та паперовій формі. Виконавець перед відкриттям виконавчого провадження за документом, пред’явленим в електронній формі, зобов’язаний перевірити наявність в автоматизованій системі виконавчого провадження відкритих виконавчих проваджень за таким виконавчим документом (п. 2 розділу III Інструкції з організації примусового виконання рішень)

3. Функціонал розділу «Виконавчі документи» для Боржника

Для боржника доступна можливість онлайн сплати виконавчих документів у випадках, коли стягувачем є державна установа (суд, ТУ ДСАУ, ДСАУ), за реквізитами, зазначеними у виконавчому документі. У випадку винесення рішення судом про стягнення судового збору та штрафу одним документом, записів про стягнення буде відображено два – для кожного коду класифікації доходів бюджету окремо.

Кнопка Сплатити доступна лише для документів у статусах:

• Автоматична подача

• До виконання

• Негайне виконання

• Строк добровільної сплати

Квитанції стають доступні одразу після успішної оплати та відображаються як Додатки до виконавчого документа.

4. Електронні документи виконавчого провадження

Документи виконавчого провадження органам та особам, які мають електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно -телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), яка забезпечує обмін документами, надсилаються виключно в електронній формі .

За письмовим зверненням таких осіб документи виконавчого провадження їм додатково надсилаються за їхніми адресами, зазначеними у виконавчому документі .

Перелік документів представлений у вигляді таблиці з наступними атрибутами:

  • • Номер виконавчого провадження
  • • Номер постанови
  • • Дата постанови
  • • Назва постанови
  • • Стан провадження
  • • Дата надходження документу до ЕС
  • • Сума заборгованості в гривнях
  • • Назва виконавця/ДВС
  • • Роль користувача
  • • ВД (посилання на виконавчий документ)

У вікні перегляду виконавчого документу користувачам доступна:

  • Можливість перевірки КЕП
  • Можливість завантаження документу з файлом підпису у .zip архіві
  • Можливість перегляду документу у збільшеному форматі

Без автора