МОН оголошує добір закладів освіти для участі в пілотуванні реформи старшої школи з 1 вересня 2026 року
/ 3 Жовтня 2025 15:42
                              4 хв читати
1 вересня 2026 року стартує другий етап пілотування реформи старшої школи в ліцеях.
Запрошуємо заклади, засновників, місцеві органи управління освітою, у підпорядкуванні яких перебувають заклади, подати заявки й долучитися до формування сучасної профільної школи.
Що будемо пілотувати з 2026 року
Пілотні заклади освіти апробовуватимуть оновлений зміст і структуру навчання в 10–12 класах.
Результати стануть основою для загальнонаціональних змін у змісті й організації профільної середньої освіти.
Чому варто долучитися
Участь у другому етапі – це можливість:
- працювати за сучасною моделлю трирічної профільної школи;
 - отримати методичний супровід і практичний досвід для масштабування після 2027 року;
 - посилити спроможність закладу через оновлені програми, кадрові рішення та оновлення інфраструктури.
 
Як подати заявку
Відбір відбувається на конкурсній основі. Подавати заявку можуть заклади освіти, органи управління освітою, засновники.
Заповніть анкету-заявку: https://forms.gle/6Rbi5gDJNjZtL3gs5
Надішліть пакет документів відповідно до переліку.
Строки подання: з 1 до 21 жовтня 2025 року.
Критерії відбору
1) Критерії відповідності (обов’язкові)
Заклад є ліцеєм і занесений до мережі, що забезпечуватиме профільну середню освіту за академічним спрямуванням у 2027/2028 навчальному році.
Наявність / доступність укриття, що одночасно вміщує не менш як 35% учнів (для денної форми), або документальне підтвердження її будівництва / капітального ремонту.
Не менше за 60 учнів у 9 класах (на 1 вересня 2025 року), крім закладів у гірській місцевості та з навчанням мовою корінного народу / національної меншини.
Для ліцеїв без 9 класів — не менше ніж 60 учнів 10 класів (на 1 вересня 2025 року).
2) Критерії пріоритетності структура закладу (з початковою ланкою; з гімназією; відокремлений ліцей). Пріоритетизуються відокремлені ліцеї.
- кількість учнівства одного року навчання: що більша кількість дітей, то вищий пріоритет);
 
кількість профільних кластерів для впровадження: що більше кластерів, то вищий пріоритет;
- наявність унікальних характеристик (специфіка закладу освіти, посилена матеріально-технічна база тощо).
 
У другому етапі експериментального проєкту має бути представлено:
- мінімум по одному закладу з кожної області та м. Києва;
 - мінімум один заклад з навчанням мовою корінного народу / національної меншини;
 - мінімум два заклади в гірській місцевості;
 - мінімум два ліцеї з лише дистанційною формою навчання;
 - не менше ніж 25% закладів освіти – у сільській місцевості;
 - мінімум два ліцеї з пансіоном;
 - не менше ніж 10% — єдині заклади такого типу у своїй громаді з 2027 року;
 - не менше ніж 35% — ліцеї з поглибленим STEM-навчанням.
 
Без автора