НАЗК оприлюднило результати моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року

post-img

6 хв читати

У вересні–жовтні 2025 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) виявило низку порушень антикорупційного законодавства під час моніторингу конфлікту інтересів у державних органах і місцевому самоврядуванні.
За результатами перевірок Агентство склало протоколи про адміністративні правопорушення, направило обґрунтовані висновки до правоохоронних органів та внесло приписи керівникам установ.

Протоколи про адміністративні правопорушення

НАЗК направило до суду кілька протоколів за ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів):

  • щодо директора департаменту одного з міністерств, який, виконуючи обов’язки держсекретаря, встановлював премії працівниці, з якою перебував у позаслужбових стосунках;
  • щодо директора департаменту КМДА, який не повідомив про конфлікт інтересів та самостійно ухвалив рішення про власне бронювання від мобілізації через “Дію”.

Обґрунтовані висновки

До Національної поліції направлено три обґрунтовані висновки щодо керівників медичних установ, які діяли в умовах реального конфлікту інтересів:

  • в Одеській області — складено шість протоколів;
  • у місті Києві — 88 протоколів стосовно тимчасово виконуючого обов’язки керівника державної організації, підпорядкованої Державному управлінню справами.

Усі матеріали направлені до судів для розгляду.

Внесені приписи

За результатами перевірок НАЗК внесло чотири приписи Міністру охорони здоров’я України через виявлені порушення вимог статті 28 Закону України «Про запобігання корупції».
Серед інших виявлених порушень:

  • потенційні конфлікти інтересів у структурах Рівненської ОВА, Держпродспоживслужби в Миколаївській та Одеській областях, а також у Дашівській громаді Вінниччини;
  • порушення вимог ст. 54 Закону в одній із громад Броварського району — посадовець уклав договір з адвокатом про надання безоплатної правової допомоги;
  • порушення ст. 53-2 Закону — ректор одного з університетів Вінниччини не забезпечив належний розгляд повідомлень про корупцію, що стосувалися його самого;
  • непередання корпоративних прав у встановлений законом строк керівниками податкової служби в Миколаївській області та Інституту соціально-економічного розвитку міста.

Усі приписані НАЗК порушення супроводжуються вимогою провести службові розслідування та притягнути винних осіб до відповідальності.

Підсумок

Результати моніторингу демонструють системну роботу НАЗК у сфері виявлення конфлікту інтересів та зміцнення доброчесності державної служби.
Агентство посилює контроль за дотриманням антикорупційних норм, особливо у сферах охорони здоров’я, освіти та місцевого самоврядування, де ризики зловживань традиційно високі.

Без автора