В Україні запрацював Реєстр прозорості: як стати лобістом і оновлювати інформацію

post-img

8 хв читати

З 1 вересня 2025 року в Україні набув чинності Закон «Про лобіювання», який створює правові основи для прозорої та підзвітної діяльності лобістів. Одним із ключових інструментів його реалізації став Реєстр прозорості, який адмініструє НАЗК.

Відтепер здійснювати лобіювання можна лише після офіційної реєстрації у Реєстрі та набуття статусу суб’єкта лобіювання. Такий статус можуть отримати:

  • фізичні особи;

  • українські юридичні особи;

  • іноземні компанії, які мають представництво в Україні.

Реєстрація відбувається в електронному форматі із використанням кваліфікованого електронного підпису. Юридичних осіб можуть зареєструвати керівники або уповноважені представники, дані яких містяться у Єдиному державному реєстрі.

Під час подання заявки потрібно підтвердити відсутність обмежень для здійснення лобіювання, достовірність внесених даних і згоду з Правилами етичної поведінки суб’єктів лобіювання.

У разі зміни даних, суб’єкти лобіювання зобов’язані оновити інформацію у Реєстрі протягом 10 днів. Актуалізація можлива не частіше, ніж раз на добу.

За перший місяць роботи Реєстру найактивніше лобіювання здійснювалось у сферах економічного розвитку, правової, фінансової, податкової та митної політики.

Детальні інструкції щодо реєстрації доступні на офіційному сайті Реєстру прозорості НАЗК.

Без автора