Санкції не стали бар’єром: грецькі танкери з російською нафтою знову фіксують у Балтійських портах

post-img

4 хв читати

Попри санкційний тиск Європейського Союзу на енергетичний сектор Росії, танкери з грецькою реєстрацією продовжують заходити до ключових нафтових портів РФ. Зокрема, йдеться про порти Усть-Луга та акваторію поблизу Санкт-Петербурга.

Про це 13 грудня пише фінське видання Yle з посиланням на інформацію спеціалізованого порталу Marinetraffic.

Як повідомляє фінське видання Yle з посиланням на дані сервісу Marinetraffic, 13 грудня судно Velos Topas, зареєстроване в Греції, перебувало в порту Усть-Луга — одному з головних нафтових хабів Росії на Балтійському морі. У той самий день інший грецький танкер — Irini — був зафіксований неподалік Санкт-Петербурга.

Аналітики звертають увагу, що грецькі судновласники вже тривалий час залишаються серед ключових перевізників російської сирої нафти. Формально це не є порушенням санкцій, оскільки законодавство ЄС дозволяє транспортування за двох умов:

  • нафту не доставляють до країн Євросоюзу;
  • вартість вантажу не перевищує встановлену цінову стелю.

Такий механізм має на меті обмежити надходження коштів до російського бюджету, зокрема для фінансування війни. Водночас експерти визнають: реальна ефективність цього інструменту залишається предметом дискусій, адже Росія активно використовує складні логістичні маршрути, перевалки та посередників.

На тлі цього Україна посилює власні санкційні кроки: Президент Володимир Зеленський підписав указ про застосування санкцій до 656 суден, які вважають частиною «тіньового флоту» РФ.

Без автора