Як вести комунікацію з Мін’юстом?
/ 15 Березня 17:51
2 хв читати
Мін’юст використовує соціальні мережі – Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Telegram – як джерело інформації, для взаємодії з громадськістю, донесення соціально важливої інформації до аудиторії.
Однак через повідомлення в соціальній мережі не можливо отримати офіційну відповідь від Мін’юсту на надіслані запитання. А саме відповідь на бланку Міністерства юстиції України за підписом керівного складу, так як це не передбачено Порядком розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 15.02.2017 № 388/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.02.2017 за № 229/30097 (із змінами) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0229-17).
Це стосується як соціальних мереж Міністерства юстиції, так і сторінки Facebook Міністра юстиції України Дениса Малюськи.
Для того, щоб отримати офіційну відповідь, необхідно звернутися на визначені на вебсайті Міністерства юстиції України адреси електронної пошти: callcentre@minjust.gov.ua (для фізичних осіб), themis@minjust.gov.ua (для юридичних осіб). Лист буде зареєстрований та опрацьований у встановлений законодавством строк.
Інформуємо, що згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228, Мін’юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції. Мін’юст є державним органом з питань банкрутства та органом, уповноваженим на забезпечення проведення перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади».
Вимоги до звернення особи/громадянина
Відповідно до положень частини шостої та сьомої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Відповідно до вимог частини першої статті 8 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Звернення, що подається шляхом заповнення та надсилання форми електронного звернення, яка розміщена на вебсайті Мін’юсту у рубриці «Звернутися до Міністерства»
Відповідно до положень Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.02.2017 № 388/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.02.2017 № 229/30097 (із змінами), електронні звернення надсилаються на визначену адресу електронної пошти Міністерства юстиції України або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщується на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України за посиланням: https://minjust.gov.ua/feedback.
Вимоги до оформлення такого звернення визначені положеннями частини шостої та сьомої статті 5 та частини першої статті 8 Закону України «Про звернення громадян», що зазначені вище.