АМКУ вимагає не рекламувати ліки проти коронавірусу

Антимонопольний комітет України надав обов’язкові для розгляду рекомендації виробникам ліків, рекламним холдингам та українським телеканалам – утриматися від реклами лікарських засобів, зміст якої стосується лікування та/або профілактики коронавірусів, без належного обґрунтування відповідно до чинного законодавства, зокрема без наявності офіційних рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України.

Тобто, АМКУ вимагає від рекламодавців (виробників ліків), рекламних холдингів (тих, хто створює рекламні повідомлення та/або розміщує їх у ЗМІ) та телебачення (найбільшого каналу інформування населення) не створювати й не поширювати рекламу, яка може вводити в оману глядача щодо здатності ліків запобігти, або ж вилікувати COVID-19.

Введення в оману споживача є порушенням Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

Як повідомили в АМКУ, Комітет отримує багато запитів громадян щодо реклами препаратів «від COVID-19». Такі «чудодійні» властивості вакцин, ліків, БАДів, дієтичних добавок можна побачити, зокрема, і в рекламних блоках  українських телеканалів. Ці псевдо-рекламні оголошення (бо справжня реклама все ж інформує про реальні властивості продуктів) можуть ввести споживача в оману, адже згідно офіційної позиції ВООЗ та МОЗ України, на сьогодні немає підтверджених ліків від нового коронавірусу.