Банк без попередження підвищує тариф за користування карткою – що робити?

Підписуючи договір з банком, необхідно спочатку уважно ознайомитися з тарифами та обов’язково звертати увагу на порядок їх підвищення, радить НБУ.

Банк повинен попереджувати своїх клієнтів про зміни тарифів щонайменше за 30 днів до дати запровадження нових тарифів. Втім, це попередження може відбуватися за допомогою будь-якого каналу зв’язку (повідомленням у месенджері, мобільному додатку, телефонним дзвінком тощо) або ж просто шляхом розміщення інформації на вебсайті банку. Втім, мало хто з клієнтів має звичку щодня моніторити новини свого банку на його вебсайті. НБУ рекомендує банкам повідомляти про зміну тарифів не лише на вебсайті, а й у месенджерах, мобільних додатках чи по телефону, але рівень клієнтоорієнтованості у кожного банку свій, тому будьте пильними.

Що робити, якщо банк змінив тарифи без попередження? Спочатку потрібно надіслати письмову скаргу на ім’я керівництва банку та дочекатися офіційної відповіді. Якщо банк не відповідає або намагається «обійти» ваші аргументи, варто звертатися до НБУ. Якщо звернення містить ознаки порушень прав споживачів, фахівці НБУ звертаються безпосередньо до банку, аби виправити ситуацію. Практика свідчить, що після звернень НБУ банки погоджуються відтермінувати підвищення тарифів та повернути списану комісію, якщо клієнти не були проінформовані за 30 днів до підвищення банком тарифів.