«Бетон Нова Інтернешнл» запропонувала революційне рішення для електроенергетичної системи

Компанія вже розпочала роботу

Вперше в Україні  розпочалася модернізація електроенергетичної системи за сучасними європейськими зразками. Національна енергетична компанія “Укренерго” ініціювала роботи із заміни шести дефектних залізобетонних опор на повітряній лінії 330 кіловольт “Ковель-Нововолинськ”. А саме: стандартні залізобетонні опори міняють на двосекційні стійки СК-26.

За словами начальника відділу лінії електропередач НЕК “Укренерго” Олександра Сологуба, практика в експлутації ліній електропередач “Укренерго” свідчить про надійність подібних опор.

«Опори і лінії на залізобетонних стійках експлуатуються у нас вже більше п’ятидесяти років і показали себе доволі непогано. Проте вже зараз з’являються стійки, які більш стійкі до тріщино утворення, тому було прийнято рішення про заміну”, – пояснює Олександр Сологуб, начальник відділу електропередач НЕК «Укренерго».

Ідея секційних залізобетонних стояків, я пояснили в Укренерго, – неодноразово обговорювалася на міжнародних конференціях і отримали позитивні оцінки фахівців. Тож сумнівів щодо встановлення саме цих конструкцій – не було. До вибору підрядника компанія підходила відповідально. І після численних запитів виробникам залізобетонних конструкцій – відгукнулася лише одна компанія – «Бетон Нова Інтернешнл», яка, власне,  розробила та виготовила двосекційні центрифуговані стійки на замовлення НЕК.

“Виробник цих стійок передбачив спеціальний бетон для цих стійок, розроблені спеціальні конструкції з’єднання цих стійок, стійки пройшли випробування і допущені в експлуатацію згідно нормативних документів і НЕК Укренерго і в цілому нормативних документів державі», – пояснює Петро Чорнописький, технічний директор відокремленого підрозділу західної енергосистеми НЕК «Укренерго».

Представники  компанії “Бетон Нова Інтернешнл” переконують у надійності та міцності нових секційних стійок.

“Була розроблена програма випробовування стійки. Вона проходила в присутності фахівців НЕК “Укренерго” і опора витримала всі навантаження та показала ще кращі показники, ніж стійка звичайна центрифугована”, – пояснила Оксана Мажикова, прес-секретар компанії «Бетон Нова Інтернешнл».

Нові секційні стійки СКС 26 мають чимало переваг, – як стверджує керівництво Укренерго.

«Основна перевага цих стійок полягає в тому,  що в порівнянні з металевими опорами, по-перше, вона антивандальна, ( в наш час наша компанія потерпає від того що наші лінії розкрадають на металеві кутники і  т.д.). Ну і, по друге, в процесі експлуатації таких стійок йде менше витрат на саму  експлуатацію опор. По-третє, ще однією перевагою цих стійок є їх розміри. За рахунок того, що секції коротші, вони при транспортуванні отримують менше тріщин і пошкоджень”, пояснює Олександр Сологуб.

Опори складаються з двох секцій по 13 метрів і з’єднуються в одну стійку завдовжки 26 метрів за допомогою сланців. Завдяки цьому вони міцніші та мають кращу несучу здатність. До того ж такі конструкції зручно транспортувати.

“Стійки можна перевозити звичайним транспортом і робити нескладну збірку на самому будівельному майданчику. І взагалі, це значно спрощує замовлення, бо можна в будь-який момент замовити стійки і не чекати, поки вони дійдуть з-за кордону», – пояснила Оксана Мажикова.

Сюжет: https://www.youtube.com/watch?v=eOWGJoiNX7s&feature=emb_logo

Заміна старої залізобетонної стійки на нову секційну відбувається в декілька етапів. За словами начальника відділу експлуатації ЛЕП Західної електроенергетичної системи Ореста Пасіки, перший етап включає в себе збір двох частин секційної стійки.

«На кожну стійку навішуюються металоконструкції відповідні, які тримають безпосередньо наші проводи і вантажозахисні троси. На одну стійку навішуються дві траверси разом з тросостійкою, після чого переходимо на іншу залізобетонну стійку, де теж навішуються металоконструкції», – пояснив Орест Пасіка.

Одну з дефектних опор уже замінили. І результатом, кажуть, – задоволені. Тож надалі пошкоджені залізобетонні опори планують міняти тільки на двосекційні стійки.

Згідно договору, всього компанія Бетон-Нова Інтернешнл має поставити для НЕК 76 двосекційних стійок, 26 з яких виділять – для Західної енергосистеми. Завершити роботи планують до кінця цього місяця.