Бізнес просить змінити правила торгівлі алкогольними напоями

Правила торгівлі алкогольними напоями (постанова КМУ від 30 липня 1996 № 854) є застарілими, частково містять нереальні або вже відмінені норми, тому їх доцільно скасувати, а необхідні норми перенести в спеціальний документ, вважають в Європейській Бізнес Асоціації.

ЄБА звернулася до Мінекономрозвитку, Міністерства фінансів та ДФС з проханням осучаснити законодавство – скасувати дані Правила, а необхідні норми перенести у інші нормативні акти. Адже наразі через недосконалість та суперечливість правил бізнес не може використовувати зазначені правила у своїй роботі, хоча повністю дотримується законодавства.

Зокрема, Правила містять наступні застарілі та суперечливі норми:

–  алкогольними напоями досі вважаються ті, що містять від 1,2 % спирту, хоча насправді межа становить 0,5%.;

– вимагається сертифікат відповідності, хоча сертифікація як обов’язкова вже майже 5 років як скасована;

– пиво згідно закону вже відноситься до алкоголю, проте Правила на даний напій не розповсюджуються;

– вимога щодо наявності марки на пляшках з алкоголем чомусь стосується лише вітчизняних виробників, хоча Податковий кодекс вимагає існування марок на будь-якій алкогольній продукції понад 8.5% – незалежно від країни виробництва;

– Правила не дозволяють реалізовувати алкогольні напої з явними ознаками пошкоджень, без належного маркування, в яких закінчився термін придатності. Разом з тим, це загальні вимоги щодо безпечності продукції та інформації для споживачів – їх вже зазначено в законах «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»;

– визначено цілий ряд вимог щодо зберігання алкогольних напоїв, включаючи положення, температурні режими, безпосередньо викладку продукції. Однак, кожен виробник самостійно встановлює вимоги до власної продукції, тому вони можуть відрізнятись від зазначених у Правилах (адже це технічні умови кожного окремого продукту). Відтак, при виконанні правил порушуються умови зберігання, які визначені виробником;

– у Правилах містяться і норми щодо ресторанного господарства, як то приготування коктейлів чи користування мірними ємностями. Водночас, за логікою, вони мають бути в Правилах, що безпосередньо стосуються ресторанного бізнесу.