Депутати пропонують врегулювати застосування мови у рекламі

В парламенті зареєстровано законопроект № 8522 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами)», яким пропонується чітко визначити порядок застосування мов у рекламі.

Згідно законопроекту, мовою реклами в Україні є державна мова (тобто, відповідно до Конституції України – українська мова). При цьому об’єкти інтелектуальної власності, зокрема, знаки для товарів та послуг, торгівельні марки, комерційні найменування тощо наводяться в рекламі тією мовою, якою їм наданий правовий захист відповідно до законодавства України і чинних в Україні міжнародних угод.

Причиною внесення такого проекту стала ситуація, що склалась навколо Закону України «Про засади державної мовної політики» 2013 року. З 28 лютого 2018 року, відколи Конституційний суд України визнав цей закон неконституційним, законодавство України не містить правової норми, яка б регулювала мову реклами в Україні.

Така правова прогалина, на думку авторів законопроекту, створює неоднакове тлумачення щодо правового режиму мови реклами у громадян, суб’єктів господарювання, державних органів. Зазначене у проекті врегулювання пропонується з урахуванням загальних норм Конституції і законів України, міжнародних нормативних актів щодо застосування мов в Україні.