Держпродспоживслужба надаватиме послуги у цифровому форматі

У Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів готуються чотири масштабні проекти з цифровізації:

  • оцифрування електронного реєстру потужностей операторів ринку;
  • запровадження електронних ветеринарних сертифікатів;
  • цифровізація фітосанітарних послуг та процесів;
  • розробка онлайн-платформи для подання та відслідковування скарг споживачів.

Очікується, що це матиме позитивний вплив як на операторів ринку, так і на звичайних споживачів.

Вдосконалення Державного реєстру потужностей операторів ринку передбачає, що реєстрація потужностей буде відбуватися онлайн, через портал «Дія» або портал Держпродспоживслужби. Це дозволить забезпечити обмін даними з іншими держреєстрами, а також реалізувати зручну пошукову систему на порталі Держпродспоживслужби. Планується, що проект запуститься до кінця 2020 року.

Запровадження електронних міжнародних ветеринарних сертифікатів передбачає, що оформити документи можна буде онлайн  через сучасну інформаційну систему. Також буде можливість перевірки автентичності сертифікатів через QR-код (як для бізнесу, так і для іноземних партнерів та інспекторів). Серед плюсів – зменшення фінансового навантаження на бізнес щодо перекладу на 23 мови країн-ЄС, адже  переклад сертифікатів різними мовами буде здійснюватися автоматично.

Цифровізація фітосанітарних послуг та процесів передбачає подачу заявки на оформлення вантажу онлайн, ведення аналітики оформлених документів; унеможливлення підробки документів при експорті; зменшення надходження міжнародних нотифікацій щодо невірного оформлення фітосанітарних сертифікатів; оперативний контроль за переміщенням вантажів; обмін електронними фітосанітарними сертифікатами з торговельними партнерами, що попередить затримку вантажів при розмитненні в країні імпорту.

Онлайн-платформа для подання та відслідковування скарг споживачів дозволить споживачам оперативно подавати звернення та отримувати інформацію щодо їх розгляду, а Держпродспоживслужбі – оцифрувати та значно підвищити ефективність процесів роботи зі зверненнями та скаргами споживачів.