ДСАУ офіційно спростовує недостовірну інформацію щодо її діяльності

ДСА України заявила про недостовірність відомостей щодо її діяльності, озвучених на засіданні Круглого столу 20.12.2022 та опублікованих у професійному тижневику “Судово-юридична газета” (SUD.UA) 21.12.2022.

Не відповідає дійсності інформація щодо нерівномірності розподілу ДСА України бюджетних асигнувань судам на оплату праці працівникам апаратів судів.

Звертаємо увагу, що ДСА України, як головним розпорядником бюджетних коштів застосовано єдині підходи розподілу цих видатків виходячи з чисельності працюючих та забезпечення однакового рівня середньої заробітної плати для працівників апаратів судів відповідного рівня, зокрема виплати основних складових заробітної плати працівникам апаратів усіх місцевих та апеляційних судів з урахуванням стимулюючих виплат у розмірі 20 % від загального річного фонду посадових окладів на 2022 рік.

Виходячи з аналізу використання бюджетних коштів за 10 місяців 2022 року, ДСА України, як головний розпорядник бюджетних коштів, звернулась до Міністерства фінансів України з пропозицією перерозподілу бюджетних асигнувань, з метою забезпечення усіх працівників апаратів місцевих та апеляційних судів стимулюючими виплатами

Так, Міністерством фінансів України за сприяння голови робочої групи з питань забезпечення належного фінансування судової влади в Україні народного депутата України Демченка С.О. погоджено згаданий перерозподіл бюджетних асигнувань, який спрямовано саме для оплати праці працівників апаратів місцевих та апеляційних судів.

На сьогодні, завдяки згаданому перерозподілу бюджетних асигнувань, виходячи з чисельності працюючих та забезпечення однакового рівня середньої заробітної плати для працівників апаратів судів відповідного рівня, ДСА України забезпечено стимулюючі виплати працівникам апаратів усіх місцевих та апеляційних судів, а саме:

місцеві загальні суди – 33% посадового окладу;

місцеві спеціалізовані суди – 42% посадового окладу;

апеляційні суди – 45% посадового окладу.

Питання оплати праці працівників апаратів судів та належне фінансове забезпечення діяльності місцевих та апеляційних судів є надзвичайно важливим і перебуває на постійному контролі в ДСА України.

Крім того, не відповідає дійсності озвучений стан речей щодо ЄСІТС.

Так, основою причиною не запуску ЄСІТС в повному обсязі є зупинення робіт з її розробки ще з 2019 року через відсутність в бюджеті ресурсу на фінансування цих робіт. Кошти на розробку системи  не передбачались у Державному бюджеті України з 2019 року, хоча у бюджетних запитах ДСА України щорічно планує кошти для запуску ЄСІТС в повному обсязі.

Зупинка робіт через відсутність фінансування підтверджена висновками Рахункової палати та Держаудитслужби в минулому році. Висновками представників Мінцифри в ході цих перевірок підтверджено можливість і необхідність подальшого доопрацювання програмного забезпечення, яке створено в 2018-2019 роках.

Відомості щодо мільйонних вкладень міжнародних донорів на розробку програмного забезпечення є неправдивими.

Разом з тим, не відповідає дійсності інформація щодо перебування на керівних посадах в ДСА України осіб з врученою підозрою.

На сьогодні жодному державному службовцю, який працює в ДСА України на керівних посадах не повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

Щодо діяльності робочої групи з розробки та запровадження заходів реагування щодо запобігання випадків неефективного використання коштів Державного бюджету України розпорядниками коштів нижчого рівня в умовах воєнного стану ДСА України повідомляє.

Згадану робочу групу було створено за ініціативною ДСА України з метою запобігання випадкам неефективного використання коштів Державного бюджету України (наказ ДСА України від 13.07.2022 № 233). До складу цієї робочої групи, крім працівників ДСА України входять також і члени Ради суддів України. На сьогодні було проведено вже п’ять засідань цієї робочої групи.

За результатами засідань згаданої робочої групи прийнято рішення, про тимчасове призупинення виплати суддівської винагороди суддям які свідомо залишилися на тимчасово окупованій території та вирішили співпрацювати з ворогом та/або мають громадянство російської федерації.

Звертаємо увагу, що на сьогодні законодавчо не врегульовано питання стосовно не виплати суддівської винагороди суддям, які свідомо залишилися на тимчасово окупованій території та вирішили співпрацювати з ворогом та/або мають громадянство російської федерації, до їх звільнення у встановленому законом порядку, оскільки у Вищій раді правосуддя відсутній повноважний склад через припинення повноважень її членів. Тож вона не може виконувати свої конституційні завдання.