Експортний контроль: бізнес отримуватиме послуги в електронному вигляді

Бізнес, який працює на забезпечення потреб безпеки та оборони України, зможе отримувати низку послуг Державної служби експортного контролю в електронному вигляді.

Це передбачено прийнятим КМУ Порядком реалізації експериментального проекту з впровадження та забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційної системи у сфері держекспортконтролю (ІКСЕК).

Експериментальний проект із впровадження ІКСЕК буде реалізовуватись протягом двох років.

В рамках проекту передбачається надання Держекспортконтролем електронних послуг при оформленні та видачі:

● посвідчення про реєстрацію суб’єкта здійснення міжнародних передач товарів військового призначення та подвійного використання;

● висновків на здійснення тимчасового ввезення чи вивезення таких товарів, їх транзит територією України;

● дозволу на здійснення експорту чи імпорту товарів військового призначення та подвійного використання;

● висновку на проведення переговорів, пов’язаних з укладанням зовнішньоекономічних договорів.

Передбачається, що послуги «Реєстрація», «Експорт» та «Імпорт» будуть доступними для підприємців вже з 1 березня 2024 року, доступ до решти послуг буде додаватися протягом наступних 6 місяців.

Підприємці, які пройшли електронну ідентифікацію та мають відповідний рівень доступу до даних та інформації в системі, зможуть отримати доступ у власному робочому кабінеті на сайті Держекспортконтролю.

Участь суб’єктів господарювання у проекті буде добровільною. Тобто за бажанням вони зможуть отримувати відповідні публічні послуги й за традиційною процедурою, шляхом подання документів у паперовому вигляді.

Подача у паперовому вигляді оригіналів гарантійних документів залишається обов’язковою вимогою у всіх випадках.