“Електронну акцизну марку” реалізують у форматі штрих-коду – дешевше для бізнесу

Уряд працює над проектом “Електронна акцизна марка” – зокрема, з метою запобігання фальсифікаціям.

Проблема з паперовимим акцизними марками в тому, що їх масово підробляють: зараз в Україні до 50% алкоголю продається “в чорну”, що є загрозою здоров’ю українців, спричиняє корупцію та приносить колосальні збитки для бюджету (5-10 млрд грн на рік), розповів Міністр Кабінету міністрів Дмитро Дубілет у Facebook.

Система електронних акцизних марок дозволяє відстежувати продукцію в електронній формі з моменту виробництва до моменту продажу. Досі в Україні не запровадили таку систему, оскільки це вимагало великих витрат як з боку держави, так і бізнесу. Наприклад, в магазинах знадобилося б ставити спеціальне обладнання.

Тепер урядом знайдено краще рішення – планується наносити на звичайні акцизні марки штрих-код, який зчитується стандартними для магазинів пристроями. Інформацію про ці штрих-коди не потрібно буде передавати в окрему систему.

Це також дозволить створити простий мобільний додаток (або чат-бот), яким податківці та громадяни зможуть сканувати акцизні марки і перевіряти їх достовірність.