Фактична перевірка: як проводиться хронометраж господарських операцій

Нормами Податкового кодексу передбачено проведення фактичної перевірки  суб’єктів господарювання – тобто перевірки, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Фактична перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Під час проведення перевірки посадовими особами, які здійснюють таку перевірку, може проводитися хронометраж господарських операцій (п. 80.8 ст. 80 ПКУ).

За результатами хронометражу складається довідка, яка підписується:

  • посадовими особами контролюючого органу;
  • посадовими особами суб’єкта господарювання (або його представника);
  • та/або особами, що фактично здійснюють господарські операції.

Пунктом  82.3 ст. 82 ПКУ встановлено, що тривалість перевірок, визначених ст. 82 ПКУ, не повинна перевищувати 10 діб.

Таким чином, питання щодо проведення хронометражів виручки СГ під час здійснення фактичних перевірок врегульовано нормами ПКУ.

При цьому, тривалість проведення хронометражу не повинна перевищувати тривалості фактичної перевірки.

 

За інформацією ГУ ДПС у Київській області