Кабмін вніс зміни щодо нотаріату, держреєстрації та роботи реєстрів

КМУ 9 травня прийняв постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, державної реєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану».

Мета – задоволення потреб людей у адміністративних послугах на територіях, де держава може забезпечити їх безпечне надання у зв’язку з невисокою інтенсивністю ведення бойових дій.  Тобто, йдеться про можливість функціонування державних електронних ресурсів та безпосередній доступ мешканців таких територій до адміністративних послуг.

Постанова також скасовує низку обмежень у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та бізнесу.

У сфері нотаріату ухвалені зміни передбачають:

  • регламентацію таких питань як перевірка дійсності довіреності, оформленої без використання спеціальних бланків нотаріальних документів;
  • скасування низки обмежень на вчинення окремих нотаріальних дій, зокрема деяких видів правочинів;
  • виключається норма щодо зупинення перебігу строку для прийняття спадщини або відмови від її прийняття на час дії воєнного стану.

Постанова регулює й інші питання, важливі для діяльності систем нотаріату та державної реєстрації, подробиці будуть відомі після опублікування документу.