НБУ готує правила етики для колекторів

НБУ розробив проект додаткових вимоги щодо етичної поведінки при взаємодії зі споживачами фінансових послуг та іншими особами під час врегулювання простроченої заборгованості.

Мета документа – забезпечити відповідальне ставлення фінансових установ та колекторських компаній до всіх категорій споживачів фінансових послуг, а також запобігти порушенню їх прав під час врегулювання простроченої заборгованості.

Вимоги поширюватимуться на всіх кредитодавців, нових кредиторів та колекторські компанії, які включені до реєстру колекторських компаній.

Документ встановлює заборону, зокрема, на наступне:

  • анонімна взаємодія шляхом надсилання текстових, голосових та інших повідомлень;
  • спосіб взаємодії, який не дозволяє споживачу почути/прочитати/побачити всю належну інформацію щодо заборгованості;
  • проведення особистих зустрічей за місцем роботи особи;
  • використання при взаємодії:
    1) грубого, підвищеного тону розмови, нецензурної лексики;
    2) інформації щодо особистих якостей споживача або іншої особи, зовнішнього вигляду,
    інтелекту та інших якостей, які не мають відношення до заборгованості;
    3) психічного та/або фізичного тиску на особу;
    4) оприлюднення персональних даних;
    5) поширення інформації про особисті майнові та немайнові відносини, відомості про події та
    явища в побутовій, професійній та інших сфера життя;
    6) недостовірної інформації про вид діяльності, посаду, кваліфікацію, досвід та повноваження
    особи, яка здійснює взаємодію, та неправдивих, неповних або неточних відомостей.

Періодичність взаємодії (за ініціативою кредитодавця, нового кредитора, колекторської компанії) повинна складати не більше 2-х разів на добу щодо одного договору про споживчий кредит та кожної особи.