НБУ почав приймати звернення громадян щодо роботи небанківських фінустанов

Національний банк України з 1 липня 2020 року став регулятором небанківських фінансових установ. Це означає, що як регулятор НБУ буде взаємодіяти не лише із надавачами небанківських фінпослуг, а й їхніми споживачами. Тому НБУ розпочинає приймати та опрацьовувати звернення громадян стосовно роботи фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок.

Клієнтам фінансових установ у випадку порушення їхніх прав насамперед варто звертатися з письмовою скаргою на ім’я керівника відповідної фінансової установи. Якщо фінустанова не реагує навіть після скарги, варто звертатися до Національного банку України.

Зважаючи на коронавірус, НБУ радить звертатися за допомогою дистанційних каналів:

  • електронним листом на пошту [email protected], використовуючи спеціальну форму (найближчим часом з’явиться можливість подати звернення відразу на вебсайті НБУ);
  • телефоном за номером 0 800 505 240;
  • листом із супроводжуючими документами на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.

У зверненні до НБУ потрібно вказати ПІБ, місце проживання та електронну пошту. Необхідно розповісти суть порушеного питання, пропозиції чи скарги, а також вказати, якої фінансової установи стосується звернення. Інформації має бути достатньо для обґрунтованого вирішення справи.

(Такі ж вимоги були і в попереднього регулятора небанківських фінансових установ – Нацкомфінпослуг)

НБУ не розглядає анонімні звернення без імені автора та зазначення місця його проживання. Питання, які є поза компетенцією регулятора, НБУ пересилає до відповідного державного органу та обов’язково повідомляє про це людину. Якщо громадянин не вказав достатньо інформації, ми повертаємо звернення та просимо уточнити дані. Також не розглядається повторне звернення з того ж питання, якщо перше звернення було вирішене.

Відповідь на стандартне звернення надається упродовж 30 днів. Водночас, якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки, відповідь надається впродовж 15 днів. В окремих складних випадках строк розгляду може бути продовжено до 45 днів, але Нацбанк обов’язково повідомляє про це скаржника.