НБУ визначить, як надавачі фінпослуг повідомлятимуть про технічний збій, що спричинив неможливість оцінювання кредитоспроможності споживача

Національний банк України розробив проект Порядку повідомлення надавачем фінансових або супровідних послуг Нацбанку про настання технічного збою або інших невідворотних обставин, які об’єктивно унеможливили проведення оцінювання кредитоспроможності споживача або подання інформації про споживчий кредит до бюро кредитних історій.

Пропонується встановити порядок для надавачів фінансових і супровідних послуг, який дасть змогу в простий спосіб повідомити та підтвердити факт настання технічного збою.

Якщо не було проведено оцінювання кредитоспроможності споживача або не виконано обов’язок і не дотримано строків подання інформації про споживчий кредит до бюро кредитних історій, включеного до Єдиного реєстру бюро кредитних історій, через технічний збій або інші невідворотні обставини, Національний банк не буде застосовувати штрафні санкції відповідно до абзацу сімнадцятого частини другої статті 28 Закону України “Про фінансові послуги та фінансові компанії”.

У проекті передбачено низку вимог стосовно надання інформації про технічний збій:

  1. повідомлення про факт настання технічного збою або інших невідворотних обставин не пізніше ніж на другий робочий день із дня їх настання + перелік інформації, яка має надаватися під час такого повідомлення;
  2. письмове підтвердження факту настання технічного збою або інших невідворотних обставин упродовж 5 робочих днів із дня повідомлення про факт їх настання + перелік інформації, яка має зазначатися в такому письмовому підтвердженні.