Оновлено форми заяв у сфері державної реєстрації бізнесу

Міністерство юстиції України наказом від 19.05.2020 року № 1716/5 затвердило нові форми заяв, що подаються для державної реєстрації.

Замість нинішніх 24 форм заяв з 1 червня 2020 року буде використовуватися лише 9 – вони згруповані переважно за видом особи, щодо якої проводяться реєстраційні дії.

Наприклад, незалежно від дій, які необхідно провести щодо ФОП (реєстрація, включення відомостей до реєстру, зміна відомостей чи припинення), завжди подається одна затверджена форма заяви.

Основні правила оформлення заяв, що подаються для державної реєстрації:

1) заява заповнюється друкованими літерами;

2) якщо певна сторінка заяви не заповнюється через відсутність відомостей, що містяться на ній, така сторінка не підписується заявником і не подається;

3) друк заяви може здійснюватися з обох сторін аркуша;

4) при обранні певних полів у заяві проставляється знак «V» або інший подібний знак, що свідчитиме про обрання певного поля;

5) відомості про кінцевого бенефіціарного власника засновника ЮО заповнюються та в подальшому оновлюються виключно у разі наявності серед засновників/учасників ЮО іншої ЮО;

6) відомості про кінцевого бенефіціарного власника ЮО чи засновника ЮО під час державної реєстрації змін чи реорганізації ЮО заповнюються виключно у разі, коли такі відомості потребують оновлення у зв’язку з певними змінами відомостей про таких кінцевих бенефіціарних власників;

7) заповнення у заяві більше відомостей, ніж необхідно, не заборонено та не є підставою для зупинення розгляду документів (наприклад, для державної реєстрації припинення юридичної особи окрім обов’язкового внесення відомостей про ідентифікаційний код заявником може бути внесено відомості про організаційно-правову форму та назву. Аналогічно і при державній реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП).

Відомості про кінцевого бенефіціарного власника/засновника подають та в подальшому оновлюють усі ЮО, крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій.

Увага! Подання заяв в частині обрання спрощеної системи оподаткування та/або добровільної реєстрації як платника ПДВ та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій здійснюється з дня розміщення на вебсайті Міністерства юстиції України відповідного оголошення про можливість обрання спрощеної системи оподаткування та/або добровільної реєстрації як платника податку на додану вартість та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій шляхом заповнення відповідних сторінок заяв. Іншими словами, з 1 червня 2020 року заяви у зазначеній частині «не працюватимуть» – потрібно дочекатися спеціального оголошення Мін’юсту. До появи такого оголошення як і раніше, у разі виявлення заявником бажання обрати спрощену систему оподаткування та/або зареєструватися платником податку на додану вартість та/або включитися до Реєстру неприбуткових установ та організацій слід подавати окрему реєстраційну заяву.

Внесення до ЄДР відомостей про номер телефону та/або адресу електронної пошти засновника/учасника, керівника чи члена керівного органу юридичної особи буде здійснюватися після доопрацювання програмних засобів цього реєстру.

Ознайомити із зразками заяв, а також завантажити форми, можливо у рубриці «Форми заяв у сфері державної реєстрації» , яка розміщена на головній сторінці вебсайту Міністерства юстиції України.