Оцінка держмайна перед приватизацією відбуватиметься швидше – діє нова методика

Постановою Кабінету міністрів України від 20.02.2019 № 224 у новій редакції викладено Методику оцінки майна.  Зміни спрямовані на прискорення оцінки вартості об’єктів перед приватизацією.

Новим документом передбачено наступне:

  • вартість об’єктів малої приватизації визначається за балансовою вартістю майна (активів) і у разі продажу пакетів акцій, що відносяться до об’єктів малої приватизації, – по номінальній вартості таких пакетів акцій;
  • вартість об’єктів великої приватизації визначається радниками;
  • вартість пакетів акцій, які є об’єктами великої приватизації, однак продаються без залучення радника, визначається шляхом проведення стандартизованої оцінки;
  • встановлюються особливості затвердження (погодження) оцінки майна;
  • встановлюються випадки рецензування звіту про оцінку (акту про оцінку) майна, що підлягає приватизації.

Методика застосовується для проведення оцінки:

– майна державних і комунальних підприємств, що вноситься до статутного капіталу акціонерного товариства під час приватизації шляхом перетворення зазначених підприємств в акціонерні товариства;

– об’єктів державної і комунальної власності, які належать до об’єктів великої приватизації (за умови відсутності радника);

– об’єктів державної і комунальної власності, які належать до об’єктів малої приватизації (за умови відсутності балансової вартості об’єктів державної (комунальної) власності);

– об’єктів приватизації, що повертаються у державну або комунальну власність;

– майна державних підприємств, що підлягають реорганізації шляхом їх перетворення в акціонерні товариства;

– відчуження державного (комунального) майна;

– об’єктів державної і комунальної власності, які належать до об’єктів малої приватизації та підлягають продажу шляхом викупу (крім випадків, передбачених чч. 8 і 10 ст. 15 Закону «Про приватизацію державного і комунального майна»).

Відповідно до вимог Методики визначається:

– розмір статутного капіталу акціонерного товариства, що утворюється в процесі приватизації (корпоратизації, перетворення);

– розмір збитків, що призвели до завдання майнової шкоди державі, територіальній громаді або суб’єкту господарювання з державною часткою (часткою комунального майна) в статутному (складеному) капіталі, у разі встановлення фактів розкрадання, нестачі, знищення, псування майна.

Звертаємо увагу, що Методика не застосовується для проведення оцінки об’єктів державної і комунальної власності у випадках їх оренди та концесії, об’єктів державної і комунальної власності, які підлягають продажу на аукціоні за методом вивчення цінових пропозицій, а також у випадках визначення стартової ціни об’єкта великої приватизації радниками. Також Методика не застосовується у випадках відшкодування збитків, передбачених Земельним кодексом, які відшкодовуються відповідно до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.