Планується змінити порядок підтвердження трудового стажу

Мінсоцполітики розробило проект урядової постанови про внесення змін до постанови КМУ від 12 серпня 1993 року № 637.

Планується відкоригувати Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній. Проект передбачає наступне:

  • основним документом, що підтверджує стаж роботи за період до впровадження системи персоніфікованого обліку, є трудова книжка;
  • документи, визначені Порядком, є підставою для внесення даних до частини персональної електронної облікової картки застрахованої особи реєстру застрахованих осіб ДРЗСС (електронна трудова книжка), що відображає трудову діяльність особи, у тому числі за період до 1 січня 2004 року;
  • документами, які підтверджують вік, можуть бути свідоцтво про народження або паспорт (чинна норма дозволяє підтверджувати ще й довідкою житлово-експлуатаційних або інших організацій за місцем проживання/реєстрації).

Нагадаємо, що у червні 2021 року вступив в дію Закон № 1217 щодо ведення трудових книжок в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (ДРЗСС). У ч. 4 ст. 20 Закону про ЄСВ передбачено, що на кожну застраховану особу заводиться персональна електронна облікова картка, до якої включаються такі відомості, зокрема, як частина картки, що відображає трудову діяльність особи, у тому числі за період до 1 січня 2004 року (електронна трудова книжка). Відомості стосовно періодів роботи та інших періодів, які зараховувалися до стажу роботи, та займаних особою посад за період до набрання чинності Законом № 1217 вносяться до даних реєстру застрахованих осіб ДРЗСС на підставі трудової книжки особи, а за відсутності її або відповідних записів у ній – на підставі документів, передбачених вище згаданим Порядком.