Планується змінити правила розміщення зовнішньої реклами

Верховна Рада прийняла за основу законопроект № 5094 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами».

Змінами передбачається забезпечити:

  • гармонізацію та узгодження норм законодавства;
  • створення правових механізмів планомірного розміщення засобів зовнішньої реклами на територіях населених пунктів та їх адаптацію до міського середовища;
  • запровадження єдиного законодавчого порядку та врегулювання комплексної процедури видачі (відмови у видачі, анулювання, переоформлення, продовження строку дії) дозволів на розміщення зовнішньої реклами, справляння плати за користування місцями розміщення зовнішньої реклами, демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій;
  • збалансований розподіл повноважень з регулювання розміщення зовнішньої реклами та здійснення дозвільно-погоджувальних функцій між органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Мета документу – впорядкувати хаос у зовнішній рекламі в українських містах, на вулицях і автошляхах, а також  консолідувати всі норми щодо зовнішньої реклами в одному базовому законі, чітко прописавши вимоги видачі дозволів для розміщення зовнішньої реклами.

Відповідно до законопроекту, кожен білборд (бігборд, рекламний щит) отримає спеціальний QR-код, за допомогою якого громадяни зможуть відслідковувати, кому належить рекламна конструкція та хто розміщує на ній рекламу.