Працівник захворів на СОVID-19 – як діяти роботодавцю?

Керівник підприємства, установи, закладу незалежно від форми власності, у  випадках лабораторно підтверджених фактів інфікування COVІD-19 найманого працівника, повинен провести санітарно-протиепідеміологічні заходи вогнища інфекції у суб’єкта господарювання.

Проведення  розслідування COVІD-19 (відповідно до Порядку розслідування та обліку  нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на  виробництві, затвердженого  постановою КМУ від 17.04.2019 № 337) стосується лише медичних працівників та інших працівників закладів МОЗ, що безпосередньо зайняті  у ліквідації епідемії, лікуванні пацієнтів.

Обов’язковій самоізоляції (14 календарних днів) підлягають, особи які є контактними з джерелом інфекції (хворий з підтвердженим результатом ПЛР-тесту) та йому видадуть на період самоізоляції листок непрацездатності, як це передбачено п. 51 ч. 1 ст. 22 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Перші 5 днів такого лікарняного оплачується за рахунок роботодавця.

За погодженням між працівником і роботодавцем для працівника може бути встановлений гнучкий режим робочого часу (дистанційна робота), відповідно до ст. 60 КЗпП України.

За угодою сторін працівнику може надаватися щорічна відпустка, а також може  надаватися відпустка без збереження заробітної плати на весь період дії карантину, а її строк не враховуватиметься  в 15-денну  норму  на рік для відпусток за власний рахунок.

Роботодавець не в праві на власний розсуд не допустити до роботи працівника лише за підозри, що він є носієм вірусу, оскільки контактував із хворим.

Про це повідомило Управління Держпраці у Рівненській області