Реформа митниці передбачає запровадження режиму спільного транзиту

Українську митницю наближують до стандартів Європейського Союзу, повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час наради з питань реформи Державної митної служби.

Головними завданнями в напрямку митної реформи є завершення гармонізації українського законодавства з європейським:

  • імплементація положень Митного кодексу Європейського Союзу,
  • запуск механізмів щодо спільного контролю та обміну інформацією з країнами ЄС,
  • впровадження ризик-орієнтованої системи перевірок на митниці.

Це фактично означатиме створення «зелених коридорів» для компаній, які мають найвищий ступінь довіри.

Одним із ключових завдань, яке стоїть перед керівництвом Держмитслужби та Урядом, є впровадження повноцінної системи обміну митною інформацією між Україною та ЄС та приєднання до Конвенції про процедуру спільного транзиту. Це дозволить набагато краще контролювати митну вартість товарів і відповідно прибрати будь-які зловживання із заниженням такої вартості, відзначив Прем’єр.

У 2020 році Україна розпочала процес запровадження режиму спільного транзиту (NCTS). NCTS — технологія, яка лежить в основі європейської Конвенції про процедуру спільного транзиту. Конвенція є основою для переміщення товарів між 35 країнами: державами-членами ЄС, країнами Європейської асоціації вільної торгівлі (EFTA), Туреччиною, Північною Македонією та Сербією. Щоб приєднатися до Конвенції, Україна має запровадити NCTS.

Після приєднання до Конвенції митниці ЄС і України матимуть в системі один транзитний документ.

Для бізнесу використання однієї транзитної декларації для доставки вантажів з однієї країни в іншу (від митниці відправлення до митниці призначення), згідно із процедурою спільного транзиту, зменшує вартість митних процедур та час, необхідний для їх проходження.