Реєстрація права власності на земельну ділянку: алгоритм дій

Експерти Офісу протидії рейдерству Міністерства юстиції України підготували алгоритм дій щодо державної реєстрації права власності на земельну ділянку.

  1. Кадастровий номер.

Кадастровий номер — це індивідуальна, унікальна послідовність цифр та знаків, яка присвоюється ділянці під час державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Якщо у вас є державний акт на землю старого зразка, ймовірно, кадастровий номер ділянці не присвоєно. Перевірити це можна на Публічній кадастровій карті України map.land.gov.ua, у якості критеріїв пошуку вказавши населений пункт, де знаходиться земельна ділянка, чи її координати.

Для того, щоб присвоїти кадастровий номер, потрібно звернутися до найближчого розробника документації із землеустрою для виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Зверніть увагу, що так звані державні акти на землю старого зразка є дійсними, тобто держава їх визнає. Водночас без наявності кадастрового номеру сьогодні не можливо провести із земельною ділянкою будь-які юридичні операції (відчуження, оренда, суперфіцій тощо), оформити її у спадщину.

  1. Обрати нотаріуса або державного реєстратора.

Коли кадастровий номер присвоєно, коректні відомості про земельну ділянку вже оцифровані — відображені в Державному земельному кадастрі (ДЗК), час подбати про офіціалізацію статусу власника землі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (ДРП).

Для проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку зверніться до виконавчих органів сільських, селищних та міських рад, Київської, Севастопольської міської, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, або ж найближчого нотаріуса чи центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).

  1. Необхідний пакет документів:
  • Витяг із ДЗК (але його не потрібно подавати у випадку, коли документи, які є підставою виникнення, переходу чи припинення права власності або інших прав, містять інформацію про кадастровий номер).
  • Копія та оригінал паспорта заявника.
  • Копія та оригінал реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера).
  • Підтвердження сплати адміністративного збору (у 2020 році його сума становить 210 грн.).
  • Документ, який є підставою виникнення права на ділянку (наприклад, державний акт на право власності на землю, договори купівлі-продажу, дарування, міни, рішення суду, свідоцтво про право на спадщину).

Якщо документи подає представник, йому потрібно також надати нотаріально посвідчену довіреність, яка містить відповідні повноваження, оригінал та копію паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера).

  1. Отримати витяг (у паперовій або електронній формі) із ДРП про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку.

Врахуйте, що загальний строк розгляду поданих для державної реєстрації документів складає 5 робочих (!) днів. При цьому можна скоротити ці часові рамки до 2 або ж 1 робочого дня, чи навіть 2-х годин, але у цьому випадку розмір адміністративного збору суттєво збільшиться.