
Рішенням Ради суддів України від 5 серпня рекомендовано судам у випадках, коли адвокат, нотаріус, приватний виконавець, арбітражний керуючий, судовий експерт, державний орган, орган місцевого самоврядування, суб’єкт господарювання державного або комунального секторів економіки, який бере участь у справі, не має офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (ЄСІТС) – вимагати зареєструвати таку офіційну електронну адресу для подальшого направлення судом процесуальних документів в електронній формі.
Разом з тим, цим же рішенням РСУ рекомендувала судам у разі відсутності можливості у суді роздрукувати документи, що надійшли в електронній формі через значний їх обсяг, звертатися до учасників судових проваджень з пропозицією додатково подати відповідні документи для суду у паперовій формі.
А учасникам процесу при подачі значного обсягу документів до суду в електронній формі (понад 30 аркушів) – додатково подавати їх суду в паперовій формі.
Отже, навіть якщо особи зареєструються у ЄСІТС, їм потрібно буде дублювати процесуальні документи на папері (адже значна частина позовів з додатками налічують більше 30 сторінок).
Справа у тому, що впровадження електронної справи в рамках введення ЄСІТС, так і не відбулося (хоча її запуск планувався ще 2019 року і були витрачені бюджетні кошти). Тобто, справи досі ведуться у паперовій формі.
Суди вимушені розруковувати подані через Електронний суд документи.
Пунктом 113 Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 № 1845/0/15-21 (зі змінами), визначено, що до забезпечення початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС справи розглядаються (формуються та зберігаються) в паперовій формі. Документи, що надійшли до суду в електронній формі, роздруковуються за наявності такої можливості в суді та приєднуються до матеріалів паперової справи.
За інформацією СЮГ