У е-комерції встановлять правила ідентифікації продавців

Мінекономіки розробило проект Закону України «Про захист прав споживачів» у новій редакції, аби запровадити дієві механізми з регулювання електронної комерції.

Як пояснили розробники, неможливість ідентифікувати онлайн-продавця спричиняє незахищеність прав споживача та бюджетні втрати через нереєстрацію продавців як підприємців. Отже, щоб вирішити ці проблеми, пропонуєтья механізм добровільної ідентифікації продавців в реєстрі інтернет-магазинів.

Підприємці, які здійснюють електронні продажі, обов’язково повинні будуть розміщувати інформацію про себе як суб’єкта господарювання та перелік інформації про продукцію.

В законопроекті надається визначення «електронний торговельний майданчик (маркетплейс)» та «електронний сервіс порівняння продукції (прайс-агрегатор)», встановлюється відповідальність за ненадання повної інформації суб’єктом господарювання щодо його ідентифікації.

Держпродспоживслужба отримує право звертатися до провайдера інтернет-послуг щодо обмеження доступу до веб-сайту суб’єктів господарювання, які використовують нечесну підприємницьку практику, порушують законодавство про захист прав споживачів та яких неможливо ідентифікувати. Встановлюється відповідальність за надання недостовірних даних спроживачам.

Паралельно з цим Мінекономіки спільно з Мінцифри працюють над створенням платформи «Е-покупець» для продавців, які здійснюють господарську діяльність в інтернет-магазинах, зокрема маркетплейсах, прайс-агрегаторах, класифайдах. Цей електронний сервіс дозволить ідентифікувати продавця шляхом надання йому статусу Держпродспоживслужбою «Перевірений продавець».

Мінцифри також розроблено проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про електронну комерцію» – передбачено створення Єдиного  державного вебпорталу для споживачів у сфері  електронної комерції, запровадження механізму перевірки достовірності даних продавців шляхом введення ідентифікації та верифікації для продавців та встановлення відповідальності за надання недостовірних даних.