Уряд вдосконалив процедуру реєстрації речових прав на нерухоме майно

У новій редакції викладено Порядок ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно – це передбачено постановою Кабінету міністрів України від 06.06.2018 № 484, яка набрала чинності 22.06.2018.

Нормативним актом удосконалено процедури надання (припинення) безпосереднього доступу до реєстру посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування та інших визначених законом осіб, адвокатів та нотаріусів. Також посилено вимоги до захисту інформації, що міститься у реєстрі.

Зокрема, згідно оновленого документу передбачається:

– реєстрація судових рішень щодо заборони (зняття заборони) вчинення реєстраційних дій у базі даних заяв;

– передача документів у сфері державної реєстрації прав між суб’єктами держреєстрації, їх уповноваженими особами та держреєстраторами;

– виготовлення електронних копій документів;

– формування реєстраційного номера об’єкта нерухомого майна, реєстраційної справи в електронній формі;

– інформаційна взаємодія з реєстрами (кадастрами), а також з інформаційними системами, держателем (адміністратором) яких є орган державної влади.

Заплановано ведення Реєстру об’єктів нерухомого майна, в якому акумулюватимуться відомості за результатами технічної інвентаризації. Створити такий реєстр Мінюст повинен за один рік.

Таким чином, нормативні документи у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно приведено у відповідність до законів «Про електронні довірчі послуги» та «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».