Відкриття депозиту: на що звертати увагу?

Національний банк України підготували роз’яснення для клієнтів банків, які вирішили покласти власні кошти на депозит. В НБУ радять звернути увагу на наступні моменти.

Автоматичне продовження строку депозиту

Автоматичне продовження строку дії депозиту можливе лише, якщо клієнт дав на це згоду: підписав договір із такою умовою або поставив «галочку» у відповідному полі в мобільному додатку. Банкам рекомендовано пояснювати це клієнтам та заздалегідь інформувати клієнта про завершення терміну дії депозиту.

Кейс: клієнт відкрив у банку депозит із кінцевою датою 24 серпня, через свята він зміг звернутися до банку лише 25 серпня. Але банк вже автоматично продовжив його депозит, тому що за умовами договору клієнт повинен був звернутися до банку впродовж 5 днів до закінчення строку депозиту.

Можливість достроково зняти кошти з депозиту

В разі такої потреби варто обирати депозит, умовами якого передбачено можливість достроково знімати кошти.

Кейс: клієнт має депозит строком 12 місяців, але через непередбачувані обставини кошти знадобилася раніше. Клієнт звертається до банку з проханням забрати частину своїх коштів без відсотків. Але, якщо така можливість не передбачена в договорі, банк може відмовити.

Чіткі умови повернення депозиту та можливі комісії

У тарифах банку має зазначатися, що комісія за зняття грошей не поширюється на відсотки та суму вкладу. Тобто, якщо клієнт захоче перевести кошти на поточний рахунок після завершення терміну депозиту та зняти готівкою через касу, комісій бути не повинно. Проте, аби уникнути неочікуваних ситуації, варто наполягти, щоб у договорі передбачалися чіткі умови повернення коштів, можливі комісії.

Кейс: клієнт має депозит у банку в іноземній валюті, після завершення строку дії депозиту він захотів перевести кошти з депозиту на поточний рахунок. Але дізнався, що банк тимчасово ввів комісію на повернення валютних коштів.

Як вирішити проблеми?

Якщо у відносинах із банком виникла ситуація, в якій банк порушив умови договору та ваші права, напишіть звернення на ім’я керівництва фінустанови.

Якщо банк відмовляється йти назустріч і нехтує скаргою – слід звертатися до НБУ.