Як громадянам звернутися до Мін’юсту

Закон «Про звернення громадян» визначає, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їхніх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їхньої статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Звернення може бути усним чи письмовим:

  • усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою;
  • письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.

Ведення діловодства за зверненнями громадян здійснюється на засадах, визначених Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (постанова КМУ від 17.01.2018 № 55) з урахуванням особливостей, визначених Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування (постанова КМУ від 14.04.1997 № 348).

Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли, повинні прийматися та централізовано реєструватися у день їх надходження, а ті, що надійшли у неробочий день та час, – наступного після нього робочого дня на реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональними комп’ютерами, або в журналах.

Електронне звернення приймається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення електронної форми, яка розміщується на офіційному вебсайті організації. Датою подання електронного звернення є дата надходження звернення на визначену електронну адресу або дата заповнення електронної форми та її відправлення. Якщо електронне звернення надійшло на визначену електронну адресу у неробочий день та час, то датою подання електронного звернення вважається наступний після нього робочий день (абзаци перший, третій, четвертий пункту 2 Інструкції).

Громадяни мають право звертатися, зокрема, до органів виконавчої влади, у тому числі через Єдину систему опрацювання звернень (Положення про яку затверджене постановою КМУ від 27 листопада 2019 року № 976).

Згідно з підпунктом 2 пункту 9 Положення, програмно-технічний комплекс Єдиної системи забезпечує в режимі реального часу автоматизовану реєстрацію звернень, що надходять до суб’єктів Єдиної системи, з можливістю обміну документами між користувачами програмно-технічного комплексу Єдиної системи.

Адреси електронної пошти для спрямування кореспонденції до апарату Міністерства юстиції України оприлюднені на офіційному вебсайті Мін’юсту, зокрема, в рубриці «Контакти».

Громадяни, які бажають звернутись до Міністерства юстиції України, можуть надсилати письмові звернення на поштову адресу: вул. Архітектора Городецького, буд. 13, м. Київ, 01001; адреси електронної пошти: [email protected], [email protected] або заповнити форму електронного звернення, що розміщена на головній сторінці офіційного вебсайту Мін’юсту в рубриці «Звернутися до Міністерства».

Законодавством України не передбачено порядок подання, фіксації та розгляду звернень поданих громадянами на сторінках соціальних мереж.

За інформацією МЮУ