Як планують реформувати нотаріат?

Заступник Міністра юстиції України з питань державної реєстрації Ольга Оніщук презентувала план дій на 2019-2022 роки у сфері нотаріату.

План включає наступні основні пункти:

 – впровадження Єдиного реєстру нотаріальних дій та електронного нотаріального архіву;

 – інтеграція реєстрів та баз даних з електронною системою нотаріату;

 – побудова нотаріального діловодства на засадах запровадження нових ІТ-технологій;

 – забезпечення рівномірного розташування робочих місць нотаріусів по території України;

 – передача Нотаріальній палаті України окремих повноважень з контролю за організацією та діяльністю нотаріату, контролю за дотриманням нотаріусами правил професійної етики.

«Ми плануємо скасувати застарілі рудименти та побудувати нотаріальне діловодство на засадах запровадження нових ІТ-технологій, програм для створення, виготовлення, зберігання, відновлення нотаріально посвідчених документів», – заявила заступник Міністра.

«Орган професійного самоврядування нотаріусів як експертне середовище здійснюватиме сертифікацію, перевірку робочого місця нотаріуса, контроль за дотриманням нотаріусами правил професійної етики (кодексу) у повній мірі, контроль за допуском громадян до здійснення нотаріальної діяльності, організовуватиме підвищення кваліфікації нотаріусів, що сприятиме покращенню якості вчинюваних нотаріальних дій та їх безспірності», – пояснила Ольга Оніщук.

Зазначимо, що до призначення заступником Міністра Ольга Оніщук працювала приватним нотаріусом та була Першим віце-президентом Нотаріальної палати України.