Законопроект про електронні публічні послуги (paperless) прийнято за основу

Парламентом прийнято за основу законопроект № 5495 «Про особливості надання електронних публічних послуг», який визначає правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання електронних публічних послуг, а також особливостей їх надання.

Пропонується ввести нові терміни, такі як «електронна публічна послуга», «автоматичний режим надання електронної публічної послуги», «комплексна електронна публічна послуга», «система електронної взаємодії електронних ресурсів», «публічна послуга», інші терміни, пов’язані з наданням (отриманням) електронних публічних послуг, а також встановити особливості їх надання.

Законопроектом також пропонується внести зміни до Закону України «Про адміністративні послуги», необхідні для врегулювання питань, пов’язаних з наданням публічних послуг в електронній формі.

Як законопроект допоможе наблизити Україну до paperless:

  • Внутрішні погодження і проміжні документи оформлюються держорганами, без клопоту для заявника. Більше не доведеться робити додаткові ксерокопії документів, адже вони і так будуть у держреєстрах і чиновники матимуть до них доступ.

  • З’явиться можливість створювати більше комплексних послуг за життєвими подіями. Це дозволить уникнути зайвих візитів до держорганів, довгих черг за довідками чи документами. Декілька послуг за однією заявою — швидко і зручно.

  • Незадовільний результат держпослуг оскаржується легко та швидко. Подати скаргу можна буде не тільки письмово, а й онлайн або усно за телефоном. Одразу після її отримання працівник адміністративного органу зафіксує скаргу в матеріалах справи.