
У сезон відпусток традиційно актуальним стає питання затримки та скасування авіарейсів. Які права має пасажир у такому разі?
У разі скасування рейсу авіакомпанія зобов’язана самостійно або через агента з обслуговування повідомити пасажирів за 14 днів до запланованого вильоту про його скасування. А у випадку затримки – інформувати пасажирів про орієнтовний час затримки рейсу та очікуваний час його відправлення засобами, доступними в аеропорту відправлення, кожні 30 хвилин.
У випадку затримки авіарейсу пасажир має право:
- на безкоштовні харчування, прохолодні напої, а також два дзвінки чи електронні листи – якщо затримка становить більше ніж 2 години;
- на компенсацію вартості квитка чи інший рейс – якщо затримка становить більше 5 годин;
- якщо ж при виборі іншого рейсу знижується його клас, то протягом 4 днів пасажиру мають відшкодувати: 30% від застосованого тарифу для всіх рейсів дальністю 1500 кілометрів або менше; 50% для всіх рейсів дальністю понад 1500 до 3500 кілометрів; 75% для всіх рейсів більшої протяжності;
- на номери у готелі, харчування та трансфер за маршрутом аеропорт-готель-аеропорт у випадку затримання рейсу більше ніж на 24 години.
Якщо рейс скасовано, пасажир має право:
- у випадку повідомлення про скасування рейсу за 14 днів до запланованого вильоту – на отримання повної вартості квитка чи вибору квитків на інший рейс;
- якщо повідомлення про скасування рейсу надійшло менше ніж за 14 днів – право на компенсацію у такому розрахунку: 250 євро – для рейсів дальністю 1500 кілометрів або менше; 400 євро – для рейсів дальністю понад 1500 до 3500 кілометрів; 600 євро – для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів;
- у випадку скасування рейсу та продовження подорожі іншим рейсом або за іншим маршрутом, пасажирам мають безкоштовно запропонувати та забезпечити: харчування та прохолодні напої, місця в готелі, наземний трансфер за маршрутом аеропорт-готель-аеропорт та два телефонні дзвінки чи електронні листи.
Для отримання компенсації за скасування рейсу потрібно оформити претензії до авіакомпанії. Це можна здійснити через онлайн сервіси авіакомпаній. Для подачі претензії потрібно:
- електронний квиток із номером бронювання;
- фото паспорта для виїзду за кордон;
- посадковий талон;
- довідки, електронні листи чи SMS від авіакомпанії, в яких зазначається про проблеми з рейсом;
- підтвердження скасування рейсу;
- фото табло з розкладом, чеки, броні готелів чи будь-які інші підтвердження витрат, понесених у зв’язку зі скасуванням перельоту.
Претензію авіакомпанія повинна розглянути впродовж 42-90 днів та надати відповідь про задоволення надання чи відмову в задоволенні надання компенсації.
Довідково: Авіаційні правила України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу»
За інформацією центру з надання БВПД