Затверджено план реформування Податкової та Митної служб

Розпорядженням Кабінету Міністрів від 05.072019 №542-р затверджено плани заходів щодо реалізації концептуальних напрямів реформування системи органів, що реалізують державну податкову та митну політику.

Відповідні плани заходів розробив Мінфін спільно з міжвідомчою робочою групою, до складу якої увійшли міжнародні експерти, представники бізнес-асоціацій, державних органів влади та народні депутати.

Плани передбачають:

  • оптимізацію організаційної та функціональної структур служб;
  • удосконалення процедур адміністративного оскарження;
  • управління інформаційними системами та технологіями;
  • розвиток персоналу, антикорупційні заходи;
  • стимулювання добровільної сплати податків, розвиток податкових сервісів;
  • управління ризиками, податковий контроль та аудит;
  • удосконалення роботи, спрямованої на погашення податкового боргу;
  • протидію розмиванню податкової бази та посилення функції аналізу трансфертного ціноутворення;
  • сприяння безпеці та міжнародній торгівлі, включаючи спрощення та гармонізацію митних процедур;
  • сприяння ефективному справлянню митних платежів;
  • розвиток інфраструктури, електронних технологій та сервісів для міжнародної торгівлі;
  • захист суспільства, громадського здоров’я і безпеки навколишнього природного середовища та боротьба з незаконним переміщенням наркотичних засобів та зброї;
  • підвищення ефективності міжнародного митного співробітництва

Очікується, що такі заходи сприятимуть інституційному реформуванню Державної податкової і Державної митної служб, що відповідатиме сучасним міжнародним стандартам та усуне недоліки у системі адміністрування податків, митного оформлення, а також забезпечить впровадження в роботу зазначених органів найкращих світових практик як у вигляді запровадження нових процедур, так і через модернізацію наявних.

Нагадаємо, що 18 грудня 2018 року Кабінет Міністрів схвалив постанову про реорганізацію Державної фіскальної служби шляхом поділу на Державну податкову і Державну митну служби як окремих центральних органів виконавчої влади.