п'ятниця, 15 листопада 2019
  • Київ 7:28
  • Нью-Йорк 0:28
  • Лондон 5:28
  • Токіо 14:28
  • Москва 8:28
Надія Вороницька-Гайдак

“Дозвольте достібатись” або “Черговий наїзд на бізнес”…

На сайті Мінсоцполітики розміщено для обговорення проект закону під гучною назвою “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення прав працівників та протидії застосуванню незадекларованої праці”….

Судячи з назви ініціатива шикарна: захист прав працівників і т.д. Проте, якщо уважно прочитати даний проект, то починаеш розуміти що до посилення захисту прав працівників та протидії застосуванню незадекларовної праці, опублікований текст немає жодного відношення, а направлений скоріше на знищення певної частини підприємців, і як наслідок переходу в тінь значної частини працездатного населення.

Отже, суть даного законопроекту зводиться до того що пропонується ввести таке поняття, як ознаки наявності трудових відносин.

На думку авторів законопроекту такими ознаками є:

1) періодично (два і більше разів) особі надається винагорода у грошовій або натуральній формі за роботу, виконувану (послуги, надані) в інтересах іншої особи.

2) особисте виконання особою роботи (надання послуг) за конкретною кваліфікацією, професією, посадою за дорученням та під контролем особи, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженої нею особи;

3) винагорода за виконувану роботу (надані послуги) є єдиним джерелом доходу особи або становить 75 і більше відсотків її доходу протягом 6 календарних місяців;

4) робота виконується (послуги надаються) на визначеному особою, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженою нею особою, робочому місці з дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку;

5) особа виконує роботи (надає послуги) подібні до роботи, що виконується штатними працівниками роботодавця;

6) організація умов праці, зокрема, надання засобів виробництва (обладнання, інструментів, матеріалів, сировини, робочого місця) забезпечується особою, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженою нею особою;

7) тривалість робочого часу та часу відпочинку встановлюється особою, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженою нею особою.

Особа, яка виконує роботу (надає послуги), що має три і більше ознак наявності трудових відносин, без укладення трудового договору, може звернутися до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, для встановлення факту наявності трудових відносин.

Факт наявності трудових відносин встановлюється посадовою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, та його територіальних органів, яка має повноваження державного інспектора праці, за результатами здійснення заходів державного контролю.

Факт наявності трудових відносин може встановлюватися в судовому порядку. Обов’язок доказування відсутності трудових відносин покладається на відповідача.

До відносин, які визнано трудовими, застосовуються норми цього Кодексу з дня початку виконання працівником роботи, що встановлений судом або посадовою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, та його територіальних органів, яка має повноваження державного інспектора праці.

У разі встановлення факту наявності трудових відносин працівник і роботодавець зобов’язані укласти трудовий договір.

Я думаю далі можна не продовжувати, всі і так все зрозуміли. У разі прийняття цього шедевру на будь-яке піждприємство що має у контрагентах ФОПів 3-ї групи прибіжать (або навіть і не прибіжать а просто сидячи в кабінеті) інспектори праці…, наваяють акти про наявність трудових відносин, випишуть штрафи і гордо відрапортують про те як розкрили вселенський заговір і як захистили права працівників, які їх ніхто і не просив захищати.

І поки всі дивуються навіщо таке робити, і яке все це має відношення до захисту прав працівників, і чим ми ФОПи, так не вгодили Мінсоціполітики варто прочитати документ який йде додатком до даного законопректу, який чітко роз’яснює яку ціль переслідує Мінсоцполітики.

Отже, очікуваним результатом від прийняття такого законопроекту є:

  • посилення захисту особи від незаконного звільнення та несвоєчасної виплати заробітної плати;
  • не оформлення трудового договору надає можливість особі ухилитесь від виконання громадських чи державних обов’язків (наприклад проходження військової служби за призовом) або отримати державну соціальну допомогу (наприклад субсидію);
  • забезпечити стабільне надходження коштів до бюджету та соціальних фондів від сплати податків за використання найманої праці в межах трудових відносин;
  • запроваджується диференційований підхід до штрафних санкцій за використання найманої праці без укладення трудового договору;
  • встановлення принципу презупмції наявності трудових відносин надасть змогу інспекторам праці однозначно кваліфікувати трудові відносини як трудових;
  • встановлення правонаступництва на законодавчому рівні у трудових відносинах забезпечить для трудового колективу прозорість та зрозумілість процесу передачі бізнесу новому власнику та посилить правовий захист працівників від незаконного звільнення;
  • легалізація трудових відносин стане зростання офіційної зайнятості населення шляхом збільшення кількості укладених трудових договорів. У зв’язку з цим відбудеться економічне зростання, яке сприятиме забезпеченню соціальних потреб громадян України.

Готуємось до чергових наїздів на бізнес. Як то кажуть: “Дякуємо що попередили!”…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *