Прийнято Закон про дошкільну освіту
/ 7 Червня 16:06
2 хв читати
Верховна Рада 6 червня прийняла Закон України «Про дошкільну освіту».
Мета Зкону – удосконалення функціонування системи дошкільної освіти, впровадження альтернативних механізмів фінансування дошкільної освіти, впровадження ідеї автономії закладу дошкільної освіти та академічної свободи педагога, розвиткок закладів дошкільної освіти усіх форм власності тощо.
Основні засади Закону:
- дошкільна освіта – це повноцінний рівень освіти, призначений для розвитку, виховання і навчання наших дітей у ранньому і дошкільному віці, для формування якісного людського капіталу, а не для їх «утримання» з метою повернення батьків на робочі місця. Кожна дитина повинна мати право здобувати і здобути якісну дошкільну освіту;
- дитина – в епіцентрі всіх організаційних і управлінських рішень на всіх рівнях управління, вся система дошкільної освіти має бути спрямована на те, щоб вихователі мали усе необхідне для розвитку, виховання і навчання вихованців у належних, безпечних і здорових умовах;
- суттєво розширити можливості для дітей, педагогів та закладів освіти, підвищити якість освіти;
- збільшення кількість дітей, охоплених дошкільною освітою за рахунок збільшення кількості осередків здобуття дошкільної освіти шляхом «визнання» такими осередками не лише заклади дошкільної освіти, а й дошкільні підрозділи ЮО публічного і приватного права, а також дитячі садочки, створені ФОП (але не в статусі ЮО);
- запровадження нових форм організації освітнього процесу, зокрема міні-садки і мобільні дитячі садки;
- запровадження можливостей фінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів здобуття дітьми дошкільної освіти у приватних суб’єктів освітньої діяльності у разі, якщо не вистачає місць у комунальних садочках;
- запровадження нових форм здобуття дошкільної освіти;
- наведення ладу у процедурах зарахування дітей до дитячих садочків, зокрема за рахунок гарантування місця у дитячому садку дітям, які проживають на території обслуговування відповідного садочка;
- правова визначеність у питанні віку, до якого діти можуть перебувати в дитячому садку, здобуваючи дошкільну освіту;
- створення безпечного, здорового та інклюзивного (а де потрібно – спеціального) освітнього середовища;
- збільшення академічної свободи вихователів, дозволити педагогічним радам обирати ті програми, які на їхню думку дозволятимуть в конкретному місці, в конкретний час і стосовно конкретних груп дітей найкраще забезпечити досягнення цими дітьми результатів, визначених державним стандартом;
- чітко визначити скорочений робочий час педагогічних працівників закладів дошкільної освіти і скорочений обсяг педагогічного навантаження, що дозволить впорядкувати ці питання, привести їх у відповідність до трудового законодавства, зменшити навантаження на вихователів, віднайти час для інших видів їхньої педагогічної діяльності (організаційної, методичної тощо) і забезпечити повноцінний відпочинок поза робочим часом.
Вперше на рівні Закону визначено гарантований обсяг часу для здобуття гарантованої Конституцією України «безоплатної дошкільної освіти» – до 11 годин на день.