Уряд затвердив зміни до формули розподілу освітньої субвенції до серпня 2025 року

post-img

2 хв читати

Кабінет Міністрів України вніс зміни до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами й затвердив розподіл на січень–серпень 2025 року. Постанову «Деякі питання розподілу освітньої субвенції на 2025 рік» затверджено 5 грудня 2024 року.

Розподіл субвенції на вересень–грудень 2025 року буде проведено після запуску й оновлення даних щодо кількості учнів в Автоматизованому інформаційному комплексі освітнього менеджменту (АІКОМ) 2.0.

Освітня субвенція — це основне джерело заробітної плати педагогічних працівників у закладах загальної середньої освіти. Вона надходить з державного бюджету місцевим бюджетам, з яких виплачують зарплати вчителям. Розподіл за регіонами можна переглянути за посиланням.

Серед основних змін у формулі розподілу субвенції:

  • для розрахунку освітньої субвенції на січень–серпень 2025 року занесено кількість учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти на 1 листопада 2024 року;
  • до майбутнього розрахунку освітньої субвенції з 1 вересня 2025 року буде додано кількість учнів комунальних і приватних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів щонайменше 45 осіб. Це рішення не стосується початкових і спеціальних шкіл (в останніх вчаться учні з особливими освітніми потребами).

Рішення Уряду має стимулювати місцеві органи самоврядування забезпечувати якіснішу освіту учням громад, зокрема в більших школах, які, як правило, ліпше забезпечено вчителями та навчальним обладнанням.

У школах, у яких навчається менш як 45 учнів, в одному класі вчаться 5–6 учнів. Це призводить до того, що діти не отримують належного рівня взаємодії одне з одним, не навчаються одне в одного й не бачать прикладів для наслідування.

Окрім того, зазвичай такі школи не забезпечено вчителями повною мірою. Також часто вчителі не можуть набрати достатню кількість годин зі свого профільного предмета, щоб отримувати достатню зарплату, тому в таких школах є практика викладання деяких предметів непрофільними учителями. Це все впливає на зниження якості освіти в селах, про що свідчать результати ЗНО (НМТ) та міжнародного дослідження PISA.

Без автора