Як в Україні впроваджуватиметься режим paperless

Держоргани в Україні не зможуть вимагати паперові документи, довідки та посвідчення, якщо інформація є в державних реєстрах.

Це передбачено законопроектом № 5495 про paperless, який Верховна Рада ухвалила за основу.

Згодом більше не доведеться ходити по довідки, стояти в чергах та робити ксерокопії, інформацію можна буде згенерувати на порталі чи в застосунку Дія.

Мінцифри працює зараз у чотирьох основних напрямах:

  • Цифрове законодавство — порядок надання кожної послуги чітко регламентовано законами, постановами Кабінету Міністрів України або наказами профільних міністерств. Щоб спростити або перевести будь-який сервіс онлайн, необхідно внести кардинальні зміни в усі ці документи. Перші законопроекти вже розробили. Серед них: про електронні публічні послуги, про державні реєстри, про хмарні сервіси в держсекторі та законопроект про зміну місця реєстрації онлайн.
  • Цифрові документи — цифровий паспорт у застосунку Дія вже став офіційним нарівні з фізичним. Із 23 серпня його прийматимуть в усіх установах України: від приватних до державних. Зараз у Дії доступні вже 9 документів. Ціль Мінцифри — оцифрувати всі важливі для українців документи. Згодом єдиним документом, який потрібно отримувати офлайн, буде паспорт.
  • Електронний документообіг — для цифрових документів потрібна надійна система електронного документообігу. Для того, щоб все працювало швидко та зручно, вона має відповідати ЕС ASIC та єдиному стандарту для бізнесу та влади. Підписати заяву на навчання дитини в школі або на відпустку, укласти договір між бізнес-партнерами — усе можна буде зробити на одному порталі за допомогою Дія.Підпису.
  • Е-послуги для всіх життєвих ситуацій — на порталі Дія доступні вже понад 70 онлайн-послуг для українців. Серед яких найшвидші у світі: реєстрація бізнесу, комплексна послуга єМалятко для батьків новонароджених, оформлення допомоги з безробіття тощо.

Законопроект про рaperless допоможе боротись із корупцією та знищувати бюрократію, переконують в Мінцифри.