АМКУ затвердив Узагальнення практики розгляду скарг

post-img

2 хв читати

Антимонопольний комітет України на засіданні 13 лютого 2025 року затвердив Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

Узагальнення практики здійснене відповідно до статті 61 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». 

У зв’язку із великою кількістю скарг, за результатами розгляду яких Комісією прийняті рішення про встановлення порушень з боку замовників процедур закупівель в частині застосування положень пунктів 43 та 44 Особливостей, Департаментом з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель проаналізовано та узагальнено практику розгляду Комісією скарг на рішення, дії та/або бездіяльність замовників під час застосування вказаних положень.

Узагальнення відображає перелік та описи основних порушень з боку замовників та учасників процедур закупівель в наступних аспектах:

  • розгляд замовником документів, наданих на підтвердження внесення забезпечення тендерної пропозиції;
  • встановлення невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
  • відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі у зв’язку з невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
  • повторне розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі;
  • оформлення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
  • розгляд замовником документів, поданих учасником процедури закупівлі на виконання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.

Враховуючи зазначену в узагальненій практиці інформацію та конкретні приклади рішень Комісії, замовникуу разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, потрібно встановити, чи підпадають вони під визначення, передбачене пунктом 43 Особливостей.

Також необхідно дотримуватись вимог щодо розміщення лише одного повідомлення щодо одного і того ж учасника.

Правильно сформованим вважається лише те повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, яке містить у сукупності всю інформацію, передбачену Законом та Особливостями.

В частині розгляду документів та інформації, поданих на усунення невідповідностей у тендерній пропозицій, необхідно враховувати не лише їх зміст, а також вимоги тендерної документації до дати видачі та/або чинності таких документів.

Як учасники процедур закупівель, так і замовники мають розуміти, що законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає можливості для учасника процедури закупівлі виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, до/без розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Врахування зазначених практичних напрацювань замовниками та учасниками процедур закупівель сприятиме підвищенню їх професійного рівня, позитивно вплине на проведення процедур закупівель, що, в свою чергу, має призвести до зменшення кількості скарг, які надходять на розгляд Комісії.

Без автора